fonQ blikt terug op succesvol boekjaar
- Online
- 5 mei 2021 @ 10:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 mei 2021 @ 10:34
- Sjaak Hoogkamer
Online woonwinkel fonQ heeft op 1 april haar gebroken boekjaar afgesloten. Met meer dan 1,7 miljoen verkochte producten heeft de online woonwinkel meer dan € 103 miljoen aan omzet gegenereerd.
Met een stijging in klanttevredenheid kan er volgens FonQ teruggeblikt worden op een succesvol jaar.
Jeremiah Albinus, CEO van fonQ: ‘Het was een jaar waarin alles om het huis leek te draaien: consumenten bleven meer thuis en kochten meer producten voor het huis, vanuit het huis. Er werd 400% meer gezocht naar bureaus en bureaustoelen én het aantal bezoekers boven de 65, verdubbelde tijdens de eerste lockdown.’
De eerste maanden in het boekjaar steeg het verkeer naar het platform met meer dan 70% als gevolg dat consumenten online zijn gaan winkelen.
Deze cijfers normaliseerde echter weer richting de zomer. ‘De stijging in vraag was een behoorlijke operationele uitdaging. Collega’s van verschillende afdelingen hebben in het magazijn geholpen om de pakketjes op tijd bij de klanten te krijgen. We hebben het afgelopen jaar producten en partners aan ons platform toegevoegd, waardoor onze collectie inmiddels bestaat uit meer dan 140.000 producten van 600 verschillende verkooppartners waar de klant uit kan kiezen, ‘ aldus Albinus.
De NPS van fonQ steeg in het laatste half jaar van 47 naar 57 en de webshop heeft twee awards in de wacht gesleept: de Shopping Award in de categorie Wonen en de DHL Beste Webwinkel van Nederland 2021 prijs.
Innoveren
Albinus: ‘We zijn trots op de resultaten, maar blijven vooruitkijken en innoveren. We zijn continu bezig om de klantreis te verbeteren in communicatie, technologie en operatie.’ fonQ focust zich meer op foto’s en reviews van klanten als toevoeging op de productpagina. Naast ‘user generated content’, is er ook een tool aan het platform toegevoegd waarmee klanten een moodboard kunnen maken door verschillende producten in een woonkamer te plaatsen. fonQ implementeert deze tool als eerste woonwebshop in Nederland.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
- Hoe Moneybird emotie boven product... 17-11-2025
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

