fonQ blikt terug op succesvol boekjaar

fonQ blikt terug op succesvol boekjaar
  • Online
  • 5 mei 2021 @ 10:34
  • 10435 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Online woonwinkel fonQ heeft op 1 april haar gebroken boekjaar afgesloten. Met meer dan 1,7 miljoen verkochte producten heeft de online woonwinkel meer dan € 103 miljoen aan omzet gegenereerd.

Met een stijging in klanttevredenheid kan er volgens FonQ teruggeblikt worden op een succesvol jaar.

Jeremiah Albinus, CEO van fonQ: ‘Het was een jaar waarin alles om het huis leek te draaien: consumenten bleven meer thuis en kochten meer producten voor het huis, vanuit het huis. Er werd 400% meer gezocht naar bureaus en bureaustoelen én het aantal bezoekers boven de 65, verdubbelde tijdens de eerste lockdown.’

De eerste maanden in het boekjaar steeg het verkeer naar het platform met meer dan 70% als gevolg dat consumenten online zijn gaan winkelen.

Deze cijfers normaliseerde echter weer richting de zomer. ‘De stijging in vraag was een behoorlijke operationele uitdaging. Collega’s van verschillende afdelingen hebben in het magazijn geholpen om de pakketjes op tijd bij de klanten te krijgen. We hebben het afgelopen jaar producten en partners aan ons platform toegevoegd, waardoor onze collectie inmiddels bestaat uit meer dan 140.000 producten van 600 verschillende verkooppartners waar de klant uit kan kiezen, ‘ aldus Albinus.

De NPS van fonQ steeg in het laatste half jaar van 47 naar 57 en de webshop heeft twee awards in de wacht gesleept: de Shopping Award in de categorie Wonen en de DHL Beste Webwinkel van Nederland 2021 prijs.

Innoveren

Albinus: ‘We zijn trots op de resultaten, maar blijven vooruitkijken en innoveren. We zijn continu bezig om de klantreis te verbeteren in communicatie, technologie en operatie.’ fonQ focust zich meer op foto’s en reviews van klanten als toevoeging op de productpagina. Naast ‘user generated content’, is er ook een tool aan het platform toegevoegd waarmee klanten een moodboard kunnen maken door verschillende producten in een woonkamer te plaatsen. fonQ implementeert deze tool als eerste woonwebshop in Nederland.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken