Muziekdienst Spotify groeit naar 433 miljoen maandelijkse gebruikers
- Online
- 27 jul 2022 @ 14:07
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 jul 2022 @ 14:07
- Michiel van Zaane
Muziekstreamingdienst Spotify trekt maandelijks 433 miljoen gebruikers in het tweede kwartaal van dit jaar. Dat is een stijging van 19% vergeleken met het tweede kwartaal van 2021. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die het bedrijf op 27 juli 2022 bekend maakte.
Van de 433 miljoen maandelijkse gebruikers hebben er 188 miljoen een betaald abonnement, een groei van zes miljoen vergeleken met het eerste kwartaal. de anderen luisteren gratis met advertenties. In het tweede kwartaal van dit jaar groeide het aantal luisteraars met 11 miljoen.
De kwartaalomzet steeg van 2.661 miljoen euro (Q1) naar 2.864 miljoen euro. Het bedrijf voorspelt voor het derde kwartaal een totaal aantal maandelijkse gebruikers van 450 miljoen, waarvan er 194 miljoen een betaald abonnement hebben. De omzet voor Q3 zou naar 3 miljard euro stijgen, hoewel het bedrijf voor alle voorspellingen een stevige slag om de arm houdt.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
- Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen... 01-03-2024
- [branded content] Stayokay Hostels... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing