In-game reclamecampagne verhoogt merkbekendheid Hershey
- Online
- 22 nov 2022 @ 07:56
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 nov 2022 @ 07:56
- Michiel van Zaane
Chocoladefabrikant Hershey heeft door het gebruik van in-game advertenties zowel zijn naamsbekendheid, mobiele advertentieherinnering als de geschiktheid als gamesponsor zien stijgen. Het bedrijf werkte samen met advertentieplatform GumGum en maker van in-game reclame Frameplay.
Samen met GumGum diende Frameplay Oh Henry! Advertentiecreaties voor de gelijknamige reep in bij sport-, simulatie-, race- en casual games. De reclame was gericht op spelers boven de 18 jaar en liep zes weken. Hershey zag succes in belangrijke categorieën zoals geschiktheid als gamesponsor (13,3 punten), gelijkenis van de sponsoring van games door het merk (+18 punten) en mobiele advertentieherinnering (+15,9 punten) - twee keer zo hoog als het industriegemiddelde en de norm.
‘Er zijn minstens 2,5 miljard gamers die opgaan in virtuele werelden waar geen reclame aanwezig is en bij Hershey wilden we een manier vinden om deze consumenten te bereiken zonder de spelervaring te verstoren, zegt Susanne Hartkorn, Associate Marketing Manager Oh Henry! bij The Hershey Company. ‘Door samen te werken met GumGum en Frameplay, konden we intrinsieke in-game advertising testen en ontdekten we dat de sleutel tot succes ligt in het optimaliseren van de creativiteit en het zo immersief mogelijk maken van de advertentie. Deze campagne ontsloot een heel nieuw segment van klanten en op basis van de resultaten zien we intrinsieke in-game advertising als een belangrijke strategie om nieuwe doelgroepen te ontmoeten waar ze zijn als we 2023 ingaan.’
GumGum en Frameplay gebruikten Comscore om de algemene campagneprestaties te meten via een brand lift studie. De resultaten van de studie tonen niet alleen het succes aan van intrinsieke in-game advertenties voor de merkbekendheid, maar bewijzen ook dat advertenties die contextueel aansluiten bij hun omgeving een positieve impact hebben op de gamer. Hierdoor neemt de aankoopintentie toe. Volgens Hershey bewijst dat dat het afstemmen van advertenties op de omgeving en het ontmoeten van mensen in de juiste gemoedstoestand de sleutel is voor krijgen van aandacht vandaag en in d
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
- Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen... 01-03-2024
- [branded content] Stayokay Hostels... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing