In-game reclamecampagne verhoogt merkbekendheid Hershey
- Online
- 22 nov 2022 @ 07:56
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 nov 2022 @ 07:56
- Michiel van Zaane
Chocoladefabrikant Hershey heeft door het gebruik van in-game advertenties zowel zijn naamsbekendheid, mobiele advertentieherinnering als de geschiktheid als gamesponsor zien stijgen. Het bedrijf werkte samen met advertentieplatform GumGum en maker van in-game reclame Frameplay.
Samen met GumGum diende Frameplay Oh Henry! Advertentiecreaties voor de gelijknamige reep in bij sport-, simulatie-, race- en casual games. De reclame was gericht op spelers boven de 18 jaar en liep zes weken. Hershey zag succes in belangrijke categorieën zoals geschiktheid als gamesponsor (13,3 punten), gelijkenis van de sponsoring van games door het merk (+18 punten) en mobiele advertentieherinnering (+15,9 punten) - twee keer zo hoog als het industriegemiddelde en de norm.
‘Er zijn minstens 2,5 miljard gamers die opgaan in virtuele werelden waar geen reclame aanwezig is en bij Hershey wilden we een manier vinden om deze consumenten te bereiken zonder de spelervaring te verstoren, zegt Susanne Hartkorn, Associate Marketing Manager Oh Henry! bij The Hershey Company. ‘Door samen te werken met GumGum en Frameplay, konden we intrinsieke in-game advertising testen en ontdekten we dat de sleutel tot succes ligt in het optimaliseren van de creativiteit en het zo immersief mogelijk maken van de advertentie. Deze campagne ontsloot een heel nieuw segment van klanten en op basis van de resultaten zien we intrinsieke in-game advertising als een belangrijke strategie om nieuwe doelgroepen te ontmoeten waar ze zijn als we 2023 ingaan.’
GumGum en Frameplay gebruikten Comscore om de algemene campagneprestaties te meten via een brand lift studie. De resultaten van de studie tonen niet alleen het succes aan van intrinsieke in-game advertenties voor de merkbekendheid, maar bewijzen ook dat advertenties die contextueel aansluiten bij hun omgeving een positieve impact hebben op de gamer. Hierdoor neemt de aankoopintentie toe. Volgens Hershey bewijst dat dat het afstemmen van advertenties op de omgeving en het ontmoeten van mensen in de juiste gemoedstoestand de sleutel is voor krijgen van aandacht vandaag en in d
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nederlanders shoppen bewust en... 10-07-2025
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers