LG Benelux kiest na pitch voor ACT.agency

LG Benelux kiest na pitch voor ACT.agency
  • Online
  • 28 mrt 2023 @ 08:45
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Elektronicaconcern LG heeft na een pitch ACT.agency aangesteld als lead agency voor de Benelux. Het bureau bestond tijdens de pitch nog niet officieel: reclamebureau Epidemie en contentbureau Qontent matters zijn 1 januari 2023 gefuseerd.

Eind 2022 schreef LG een pitch uit voor een nieuwe lead agency voor de Benelux, dat verantwoordelijk wordt voor de nieuwe merkstrategie en campagnes voor de verschillende LG-divisies in de Benelux. Daaraan deden vier bureaus mee. Na een chemistry meeting en een creatieve brief, koos LG voor de geïntegreerde aanpak van zowel advertising, als content, de concrete benadering én het enthousiasme van het team van ACT.agency.

Kiki Maaskant, Managing Director bij ACT.agency, licht toe: ‘Als ACT bieden we als één van de weinige, onafhankelijke bureaus van Nederland een model voor advertising en content samen. In plaats van dat adverteerders een mix van bureaus moeten zoeken om een geïntegreerde campagne te ontwikkelen, vinden ze bij ons alles onder één dak. Dat een fantastisch merk als LG inziet dat door de ervaring van een reclamebureau te mixen met de mentaliteit van een always-on contentbureau voor een effectief, relevant en consistent merkverhaal over alle kanalen zorgt is een groot compliment. Dat het werkt blijkt ook al uit de eerste projecten die zijn opgestart.’

Foto: ©marina113/123RF.COM

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken