Politie breekt deze zomer in bij streamers

- Online
- 8 aug 2024 @ 07:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 aug 2024 @ 07:30
- Michiel van Zaane
De Politie Nederland breekt in bij drie bekende Twitch streamers. Niet omdat die iets verkeerds doen, maar in het kader van de campagne Give a Nod to the Mod. De campagne belicht het werk en het belang van moderators in de gaming community.
Het is de eerste campagne waarmee Politie Nederland zich volledig richt op het gaming domein. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met The Invaders (concept en productie) en Initiative (media- en contentstrategie en mediaplanning). ‘Het werk van de moderators kent veel overeenkomsten met het werk van agenten op straat. Zonder moderators zijn er geen streams en dus roepen we samen met drie grote streamers de gamingcommunity op om ook hun waardering voor de moderators te laten horen. Daarnaast kunnen wij met de campagne een jongere doelgroep vertellen over het politiewerk op een manier die ze aanspreekt waarbij we aansluiten bij hun belevingswereld’ aldus Jowieke Lourens, Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie bij Politie Nederland.
In the Modlight
In augustus breekt de politie in bij de Twitchstreams van drie bekende streamers om samen hun moderators te verrassen en te bedanken. De inbraak wordt gedaan door Malek Kariebo, digitaal wijkagent én streamer en Martin Verschoor, host van gamingplatform Power Unlimited. ‘Door het gamingdomein te betreden via partnerships zijn we op een slimme en logische manier onderdeel van de wereld van de doelgroep geworden. Zo maken we geen reclame, maar mooie, effectieve content’ zget Milan van Vugt, Content en Partnerships Director bij Initiative.
Bondgenoot
Met de campagne wil de politie zich als bondgenoot van de gaming community profileren. ‘Over de invalshoek hebben we lang nagedacht, omdat de politie juist vaak als tegenstander te vinden is in games. Een beeld dat haaks staat op hun rol in de samenleving: waakzaam en dienstbaar. Met moderators hebben we precies de juiste match tussen politie en gaming gevonden. De politie houdt communities veilig op straat, moderators doen dat elke dag op Twitch. Er zijn zoveel raakvlakken’ volgens Thomas Aalderink, Creative en Content Director bij The Invaders.
De eerste ‘In the Modlight’-inbraak vond plaats bij StreamwithLien. Waar en wanneer de komende inbraken plaatsvinden blijft een verrassing.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nederlanders shoppen bewust en... 10-07-2025
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers