ABN AMRO leest voor

ABN AMRO leest voor
  • Sponsoring
  • 20 dec 2013 @ 08:00
  • 37049 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijEntertainment

De Kinderboekenweek had dit jaar als thema ‘Klaar voor de start’. ABN AMRO was voor het derde jaar sponsor, dit jaar met een eigen actie rondom kinderboekenschrijver Paul van Loon.

ABN AMRO ondersteunt de Kinderboekenweek omdat de bank het lezen door kinderen en het plezier in lezen in brede lagen van de bevolking wil bevorderen en daarmee haar maatschappelijke verantwoordelijkheid wil nemen. Met de ondersteuning wil de organisatie concreet invulling geven aan haar maatschappelijke betrokkenheid. ‘Boeken brengen kinderen in aanraking met voor hen onbekende werelden, stimuleren hun fantasie en nodigen uit tot ontdekkingstochten’, zegt Biente Taekema, vanuit ABN AMRO verantwoordelijk voor het sponsorship. ‘Het lezen van boeken draagt daardoor direct bij aan de ontplooiing van het kind, en indirect aan een betere maatschappij. ABN AMRO gelooft in investeren in de toekomst van kinderen. Daarom sponsoren we dit jaar voor de derde keer de Kinderboekenweek, de Nationale Voorleesdagen en de Nederlandse Kinderjury.’

Paul van Loon
Dit jaar heeft ABN AMRO voor het eerst een eigen campagne rondom de week opgezet. In samenwerking met kinderboekenschrijver Paul van Loon is een actie gestart waarbij kinderen kaartjes kunnen winnen voor de theatershow van Paul van Loon & Andere Snuiters. De Paul van Loon schrijfactie, waarbij Paul van Loon in samenwerking met ABN AMRO kinderen uitgedaagd heeft uit om - tijdens de Kinderboekenweek - zijn spannende verhaal af te maken, heeft ruim duizend inzendingen van jonge schrijftalenten opgeleverd. Hieruit zijn vanochtend vier winnaars geselecteerd door een vakjury, bestaande uit Gerrit Zalm, Richard Krajicek en Paul van Loon zelf. De winnaars mogen hun klas meenemen naar de voorstelling De kunst van het lezen, waarbij Van Loon een muzikale reis maakt langs zijn bekende boeken. Het bezoek aan de voorstelling wordt afgesloten met een meet & greet met de populaire griezelschrijver.
‘We hebben dit jaar wel iets meer de media opgezocht’, zegt Biente Taekema over het waarom van de campagne. ‘Andere jaren liftten we mee op de algehele publiciteit rondom het evenement, maar dit keer wilde we daar een eigen ABN AMRO-actie aan toevoegen. We zijn ook best wel trots op onze ondersteuning van de Kinderboekenweek.’

ABN AMRO Foundation
Ook ruim 120 medewerkers van ABN AMRO hebben via de ABN AMRO Foundation bijgedragen aan de Paul van Loon schrijfactie. In dertig klassen, verspreid over heel Nederland, hebben zij kinderen geholpen bij het afmaken van het spannende verhaal. ‘Vanuit de ABN AMRO Foundation stimuleren we medewerkers om zich als vrijwilliger in te zetten voor maatschappelijke projecten, zoals in dit concrete geval het stimuleren van het plezier in lezen’, vertelt Taekema. ‘En lezen leent zich daar enorm goed voor. In de toekomst zal op het gebied van maatschappelijke sponsoring steeds vaker de samenwerking opgezocht worden met de foundation.’


Tekst Ad Maatjens
Dit artikel verscheen eerder in SponsorTribune 6, november 2013
.
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken