Mitsubishi hoofdsponsor NK Surftour

Mitsubishi hoofdsponsor NK Surftour
  • Sponsoring
  • 2 apr 2019 @ 12:49
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportSportmarketingSponsorship

Mitsubishi Motors Nederland is hoofdsponsor van het NK Surftour 2019. Het Japanse merk omarmt hiermee de 'moeder van alle extreme sports'. Bovendien is golfsurfen volgend jaar voor het eerst onderdeel van de Olympische Spelen.

Het NK Surftour bestaat uit drie evenementen: één in Scheveningen en één op Texel, waarna de finale in Frankrijk wordt gehouden. In verschillende leeftijdsklassen wordt gestreden om de officiële, nationale titels bij zowel de heren als de dames.

'Tijdens het surfen spelen atleten met de elementen van de natuur', zegt Willem Jan Oosterveld van Mitsubishi Motors Nederland. 'Golfsurfen is een unieke sport, met een eigen karakter. Een sport die in het Japanse Tokyo in 2020 voor het eerst toetreedt tot de Olympische Spelen. Daarnaast past het progressieve en avontuurlijke karakter van surfen ook nog eens goed bij de SUV-modellen van Mitsubishi Motors, zoals de ASX, Eclipse Cross, Outlander en L200. Het unieke karakter past perfect bij onze merkwaarden en ambities.'

Namens de Holland Surfing Association (HSA) organiseert Exventure Sports & Events het Nationale Kampioenschap Surftour 2019. Dankzij het partnerschap met Mitsubishi Motors kunnen de NK-evenementen naar een hoger niveau gebracht worden. Een goede ontwikkeling in het kader van talentontwikkeling van Nederlandse surfers.

De wedstrijden worden in het voorjaar gehouden in Scheveningen en op Texel. De uitslag van deze wedstrijden bepaalt welke zestien surfers doorgaan naar de finale in september op een unieke locatie in Frankrijk aan de Atlantische Ocean.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken