AkzoNobel Education Fund helpt tienduizenden jongeren
- Sponsoring
- 21 nov 2019 @ 23:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - FondsenwervingMVOMaatschappij
- 21 nov 2019 @ 23:09
- Jeroen Mirck
AkzoNobel en Plan International Nederland vieren deze week het 25-jarig jubileum van hun gezamenlijke Education Fund, dat destijds is opgericht om het onderwijs aan jonge mensen te verbeteren. Tienduizenden jongeren werden inmiddels geholpen.
Het partnerschap begon met de ondersteuning van onderwijs voor kinderen in ontwikkelingslanden en is inmiddels uitgegroeid tot een samenwerking die ook training, nieuwe vaardigheden en mentorschap biedt. In de loop der jaren hebben tienduizenden jongeren over de hele wereld deelgenomen aan meer dan vijftig projecten die gedeeltelijk door het Education Fund werden ondersteund.
In de afgelopen vijf jaar hebben duizenden jongeren in Natal (Brazilië), Chengdu (China) en Noord-India een gerichte beroepsopleiding gevolgd - waarna velen een goede baan hebben gevonden of zelfstandig actief zijn.
Teruggeven aan maatschappij
Het meest recente project ging vorige maand van start in Jia County, China, waar meisjes de kans krijgen om vaardigheden te ontwikkelen op het gebied van bèta/techniek (wetenschap, technologie, techniek en wiskunde).
'De verzameling programma's waarmee we iets teruggeven aan de maatschappij heet AkzoNobel Cares en maakt deel uit van ons commitment om verschil te maken in het leven van mensen', zegt Charlotte van Meer, lid van het bestuur van het Education Fund en hoofd Juridische Zaken voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij AkzoNobel. 'We zijn erg trots op onze 25-jarige samenwerking met Plan International Nederland. Het Education Fund helpt jonge mensen die opgroeien in moeilijke omstandigheden om naast het overwinnen van dagelijkse problemen hun dromen te realiseren. Samen geven we hen wat ze nodig hebben om te leren en een betere toekomst op te bouwen.'
Rechten van jongeren
'Om de rechten van jongeren en gelijkheid voor meisjes en jonge vrouwen internationaal te bevorderen, is het van essentieel belang dat we sterke relaties opbouwen en samenwerken met bedrijven die onze passie voor het maken van een verschil delen', zegt Monique van 't Hek, Executive Director bij Plan International Nederland. 'Ook wij zijn trots op onze 25-jarige samenwerking met AkzoNobel. Met elkaar hebben we duizenden jongeren, speciaal meisjes en jonge vrouwen, de kans gegeven onderwijs en gerichte beroepsopleidingen te volgen om hun inzetbaarheid en carrière-perspectieven voor een onafhankelijke en kansrijke toekomst te verbeteren.'
AkzoNobel is sinds november 1994 partner van de Nederlandse afdeling van Plan International. Het Education Fund, opgericht in 1994 door AkzoNobel en Plan International Nederland, zet zich over de hele wereld in voor betere kwaliteit van onderwijs voor kinderen in ontwikkelingslanden en de inzetbaarheid van jongeren op de arbeidsmarkt.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
- Odido nieuwe partner Esther Vergeer... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers