G-sporters in spotlight bij interland Oranje Leeuwinnen
- Sponsoring
- 13 nov 2019 @ 10:58
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VoetbalMaatschappij
- 13 nov 2019 @ 10:58
- Jeroen Mirck
De Oranje Leeuwinnen hebben dinsdag niet alleen een reuzenstap gezet richting het EK Voetbal, maar ook voor het eerst het veld betreden onder begeleiding van G-voetballers. Dit was een initiatief van de KNVB, sponsor ING en Fonds Gehandicaptensport.
Voor het eerst in de geschiedenis betraden 23 jonge G-voetballers aan de hand van de Oranje Leeuwinnen het veld om samen de EK-kwalificatiewedstrijd Nederland-Slovenië te openen. De kinderen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking zongen met de Leeuwinnen het Wilhelmus in een bomvol GelreDome in Arnhem.
Stimulans voor G-voetbal
Fonds Gehandicaptensport, ING en de KNVB maken zich op deze manier samen sterk om meer aandacht te vragen voor het G-voetbal. In Nederland zijn zo’n 5.000 voetballers met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking actief bij ongeveer 300 voetbalclubs. De drie partners helpen voetbalclubs in Nederland met het starten én stimuleren van G-voetbal.
De opening van de interland leverde gisteren een unieke ervaring op voor de kinderen. Daarnaast hebben de afgelopen weken ook ruim dertig amateurclubs gehoor gegeven aan de oproep om bij de wedstrijd van hun eerste elftal een line-up met G-voetballers te organiseren. Met deze activiteiten zetten de drie partijen zich in om in elke Nederlandse gemeente voetbalaanbod te realiseren voor voetballers met een beperking.
G-voetbal in elke gemeente
Fonds Gehandicaptensport, ING en de KNVB hebben een gezamenlijke ambitie: In elke Nederlandse gemeente minimaal één club met G-voetbal. Het opleiden van trainers en het verstrekken van subsidies, helpt de clubs om te starten met G-voetbal of om het verder te professionaliseren.
Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport: 'Inmiddels hebben we samen met ING en de KNVB 65 clubs geholpen om een team op te richten voor G-voetballers. Zo wordt er aangepast vervoer mogelijk gemaakt, krijgen G-teams trainingsmateriaal, worden er bij clubs kennismakingsevenementen G-voetbal georganiseerd en neemt het kader van verenigingen deel aan de cursus G-voetbaltrainer van de KNVB. Het is geweldig dat ING en de KNVB zich samen met ons inzetten om het G-voetbal de aandacht te geven die het verdient.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers