G-sporters in spotlight bij interland Oranje Leeuwinnen
- Sponsoring
- 13 nov 2019 @ 10:58
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VoetbalMaatschappij
- 13 nov 2019 @ 10:58
- Jeroen Mirck
De Oranje Leeuwinnen hebben dinsdag niet alleen een reuzenstap gezet richting het EK Voetbal, maar ook voor het eerst het veld betreden onder begeleiding van G-voetballers. Dit was een initiatief van de KNVB, sponsor ING en Fonds Gehandicaptensport.
Voor het eerst in de geschiedenis betraden 23 jonge G-voetballers aan de hand van de Oranje Leeuwinnen het veld om samen de EK-kwalificatiewedstrijd Nederland-Slovenië te openen. De kinderen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking zongen met de Leeuwinnen het Wilhelmus in een bomvol GelreDome in Arnhem.
Stimulans voor G-voetbal
Fonds Gehandicaptensport, ING en de KNVB maken zich op deze manier samen sterk om meer aandacht te vragen voor het G-voetbal. In Nederland zijn zo’n 5.000 voetballers met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking actief bij ongeveer 300 voetbalclubs. De drie partners helpen voetbalclubs in Nederland met het starten én stimuleren van G-voetbal.
De opening van de interland leverde gisteren een unieke ervaring op voor de kinderen. Daarnaast hebben de afgelopen weken ook ruim dertig amateurclubs gehoor gegeven aan de oproep om bij de wedstrijd van hun eerste elftal een line-up met G-voetballers te organiseren. Met deze activiteiten zetten de drie partijen zich in om in elke Nederlandse gemeente voetbalaanbod te realiseren voor voetballers met een beperking.
G-voetbal in elke gemeente
Fonds Gehandicaptensport, ING en de KNVB hebben een gezamenlijke ambitie: In elke Nederlandse gemeente minimaal één club met G-voetbal. Het opleiden van trainers en het verstrekken van subsidies, helpt de clubs om te starten met G-voetbal of om het verder te professionaliseren.
Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport: 'Inmiddels hebben we samen met ING en de KNVB 65 clubs geholpen om een team op te richten voor G-voetballers. Zo wordt er aangepast vervoer mogelijk gemaakt, krijgen G-teams trainingsmateriaal, worden er bij clubs kennismakingsevenementen G-voetbal georganiseerd en neemt het kader van verenigingen deel aan de cursus G-voetbaltrainer van de KNVB. Het is geweldig dat ING en de KNVB zich samen met ons inzetten om het G-voetbal de aandacht te geven die het verdient.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing