Nederlandse Loterij keert 50,4 miljoen euro uit aan Nederlandse sport

  • Sponsoring
  • 18 mei 2022 @ 07:52
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Nederlandse Loterij heeft bekend gemaakt in 2021 in totaal 188 miljoen euro aan afdrachten uitgekeerd te hebben. 118,4 miljoen euro ging naar de Nederlandse Staat, 19,2 miljoen euro naar achttien verschillende goede doelen en 50,4 miljoen euro naar de Nederlandse sport.

NOC*NSF is blij met deze bijdrage die zowel voor de topsport als voor de sport in de volle breedte wordt ingezet. Anneke van Zanen-Nieberg: ‘De uitdagingen voor sport zijn groot: leden werving, het zoeken naar vrijwilligers, verduurzaming van accommodaties. Ons verenigingsleven is uniek in de wereld en onmisbaar voor de sociale cohesie in de samenleving. We zien veel energie bij sportbonden en verenigingen om de uitdagingen aan te gaan. Echter, het is geen gemakkelijke klus, hier zijn naast inzet ook extra financiële middelen voor nodig. Het recordbedrag van Nederlandse Loterij voor de sport komt dan ook zeer goed van pas. Voor de hele sport ligt er bovendien de vraag: hoe bieden we een veilig sportklimaat? Integriteit in de sport is één van de fundamenten om stappen voorwaarts te maken. Professionele steun en expertise zijn daarbij onontbeerlijk. De afdracht van Nederlandse Loterij geeft de sport de mogelijkheid om op een verantwoorde manier te investeren in een duurzame en veilige omgeving.’

Foto: artistan/123RF.COM

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken