DHL hoofdpartner bij Van Gogh Museum

DHL hoofdpartner bij Van Gogh Museum
  • Sponsoring
  • 30 jun 2022 @ 14:38
  • 16808 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Van Gogh Museum en DHL worden, twee jaar na de start van hun partnerschap, global partners. Beide partijen gaan de komende drie jaar werken aan ‘hun gedeelde ambitie om een positieve impact te maken op het leven van nieuwe generaties wereldwijd middels Van Goghs meesterwerken.’

‘Het is bijzonder dat we, vooral in deze onzekere tijden, op de steun van DHL hebben kunnen rekenen,’ zegt Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum. ‘Ik verheug me op een succesvolle samenwerking waarin de verbindende kracht van kunst het verschil kan maken in het leven van nieuwe generaties.'

Met dit global partnership zetten de partners naar eigen zeggen ‘een stap verder met als doel kinderen wereldwijd te verbinden en te inspireren door middel van de kunst en het levensverhaal van Vincent van Gogh.’

De kinderen leren over het leven en werk van de schilder en zullen zich met onderwerpen bezighouden zoals het ontdekken van hun identiteit, het najagen van hun dromen en het overwinnen van tegenslag. Het lesprogramma, waarvoor DHL voor het transport en de logistieke coördinatie zal zorg dragen, wordt dit najaar gepresenteerd.

‘Ik geloof dat kunst een essentieel onderdeel van het leven is. Het is een voorrecht voor DHL om een belangrijke partner te zijn bij het toegankelijk maken ervan, door een nieuw publiek over de hele wereld in contact te brengen met de prachtige werken van Van Gogh,’ aldus Alberto Nobis, CEO van DHL Express Europe.

Op de foto: v.l.n.r. Ronald Leunisse, Managing Director DHL Express Nederland, Willem van Gogh, Advisor to the Board van het Van Gogh Museum, Alberto Nobis, CEO DHL Express Europe en Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum voor Zonnebloemen (1889). Fotocredits: Jelle Draper.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken