Fietsen op de dam voor vluchtelingen

  • Sponsoring
  • 17 jun 2022 @ 09:38
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Op 20 juni is het Wereldvluchtelingendag. Op De Dam in Amsterdam wordt die dag de Ride for Refugees georganiseerd. De volledige opbrengst gaat naar nieuwe sportprojecten in vluchtelingenkampen.

Op 25 hometrainers en met uitzicht op het Koninklijke Paleis trappen de deelnemers van Riders for Refugees op 20 juni tussen 9.00 uur en 15.00 uur zo hard mogelijk. Per gefietste kilometer - onder begeleiding van trainers, muziek en een digitale teller - gaat er geld naar stichting KLABU. Deze Nederlandse organisatie zet sportprojecten op in vluchtelingenkampen om het leven van gevluchte kinderen en jongeren draaglijker te maken. De actie wordt mede mogelijk gemaakt door Basic-Fit. Ook Supermarktketen Dirk van den Broek is een van de supporters

‘Vluchtelingen brengen gemiddeld 17 jaar door in vluchtelingenkampen,’ aldus KLABU’s oprichter Jan van Hövell. ‘Daar leven ze in uitdagende omstandigheden. Natuurlijk lost sport niet alle problemen op, maar het draagt bij aan de positieve energie die nodig is om met de situatie om te gaan. Een betere toekomst draait om meer dan overleven.’

Met de actie hoopt KLABU, samen met mede-initiatiefnemer Tosti Creative, minimaal€ 40.000 op te halen. Het is ook voor andere organisaties mogelijk om als sponsor aan te sluiten (via de website of door contact op te nemen met Tosti Creative).

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken