Nivea steunt COC Nederland met speciaal blik

  • Sponsoring
  • 3 jun 2022 @ 10:47
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nivea vindt het belangrijk dat mensen trots en met zelfvertrouwen in het leven staan. Daarom werkt Beiersdorf, het moederbedrijf van Nivea, samen met ’s werelds oudste LHBTI+ belangenorganisatie COC Nederland en doneert voor het tweede jaar op rij.

De samenwerking is gericht op het educatieprogramma van het COC. Jongeren, ouders en leerkrachten krijgen hiermee handvatten om bewustwording rondom diversiteit en inclusie te vergroten en de acceptatie van LHBTI+ personen op school te verbeteren.

Om de boodschap van diversiteit en inclusiviteit zo breed mogelijk uit te dragen is daarnaast het blauwe crème blik tijdens Pride Amsterdam exclusief verkrijgbaar met de regenboogvlag.

Meer empathie door te lezen

De samenwerking tussen COC Nederland en Beiersdorf richt zich op het vergroten van de bewustwording rondom diversiteit en inclusie op scholen. Al vanaf jonge leeftijd zijn kinderen zich volgens het bedrijf ‘bewust van gender stereotypen en daarmee samenhangende rolpatronen, bijvoorbeeld wie er in de poppenhoek mag spelen, wie er kan voetballen en wie met wie mag trouwen.’ Uit onderzoek blijkt dat inleving en empathie leidt tot meer gelijkheid, omdat het vooroordelen en stereotypen vermindert. Door in de huid te kruipen van een personage uit een verhaal of boek, wordt de ander minder  ‘anders’. Daarom zet COC in haar educatieprogramma's in op lezen.

Boekentips voor basisschoolleerlingen

De donatie van Beiersdorf komt ten goede aan Paarse Vrijdag, dit jaar op 9 december. In aanloop naar en op Paarse Vrijdag, het grootste schoolmoment ter bevordering van diversiteit, besteden Beiersdorf en COC dit jaar extra aandacht aan het lezen van boeken over diversiteit. Bijvoorbeeld via het platform Queerboeken.nl, een initiatief van COC Nederland en de Leescoalitie. Dit is een online verzamelplaats voor boeken over diversiteit en inclusie met boekentips voor middelbare scholieren. Dankzij de donatie van Beiersdorf kan COC dit jaar de website verbreden en ook geschikt maken voor de basisschoolleeftijd. Met alle boekentips op één plek, wordt het nog makkelijker voor zowel leerkrachten als ouders om geschikte boeken te vinden voor kinderen in de basisschoolleeftijd.

Freek Janssens, projectleider Jongeren & Onderwijs bij COC Nederland: ‘Wie leest, kijkt met andermans ogen en verplaatst zich haast ongemerkt in personages met bijvoorbeeld een andere sociale klasse, herkomst of seksuele voorkeur. Hiermee leer je verschillen kennen, maar ook overeenkomsten. Of misschien herken je juist veel van jezelf in een personage, waardoor je jezelf beter begrijpt en je minder alleen voelt. We zijn blij dat we met de bijdrage van Beiersdorf basisschoolleerlingen kunnen aanmoedigen wat vaker een boek te lezen over iemand die anders, of misschien wel net zoals jij, is.’

Karin de Koning, country manager Benelux bij Beiersdorf: ‘Het belangrijke werk van COC Nederland sluit haarfijn aan bij de missie van Nivea: Be Proud In Your Skin. Door ruimte te maken en open te staan voor elkaar, creëren we met elkaar een inclusievere samenleving. Ongeacht iemands afkomst, huidskleur, religie, seksuele geaardheid, genderidentiteit of genderexpressie. Wij geloven dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn en het is ons doel om te helpen dat iedereen goed in hun vel zit.’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken