Financiële sector schreeuwt om een dosis Disney

14nov 201712:53
  • Algemeen
  • 8693 x gelezen
  • Link
  • Erik Idzenga
  • Innovatie

weblog De financiële sector is doorgeslagen in het verlagen van kosten. Digitalisering en een focus op efficiënte producten en processen heeft van bankieren een commodity gemaakt. Alles wat vroeger bijzonder, uniek en persoonlijk aan bankieren was, is inmiddels wel zo’n beetje verdwenen.

Heineken verhoogt bierprijs in de horeca

14nov 201711:45
  • Food-en-retail
  • 8797 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Heineken verhoogt de bierprijs voor de horeca. Ondernemers gaan in 2018 gemiddeld 2,8 procent meer betalen. Bij veel horecaondernemers viel de brief met dit nieuws de afgelopen dagen in de bus, meldt Misset Horeca. 'Opnieuw', concludeert het vakmedium.

Nederlandse blockchainoplossing voor uitdagingen GDPR

14nov 201710:35
  • Online
  • 9389 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenPrivacy

nieuws Consumenten controle geven over hun data en tegelijkertijd rekening houden met de behoefte van merken en uitgevers. Dat is de missie van Faktor, een nieuw te bouwen identiteitsplatform op blockchaintechnologie. Faktor wordt ontwikkeld naar aanleiding van de nieuwe Europese privacywetgeving (GDPR) en wil het dataverkeer tussen merken, uitgevers en mensen transparant organiseren. Vandaag maakt Levi9 bekend dat het instapt als officieel ontwikkelpartner van het identiteitsplatform. Eind dit jaar moet het platform in de lucht zijn.

America Today viert heropening eerste winkel op straat

14nov 201710:31
  • Media
  • 10986 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MerkenReclameOutdoor

nieuws America Today viert een feestje op de plek waar het voor het bedrijf ooit allemaal begon. Om de heropening te lanceren van het pand waar het in 1989 startte, pakt het modemerk uit met een strak gestylede OOH-special, ondersteund door JCDecaux. Op straat komt de winkelsfeer helemaal tot leven.

Geven voor bestrijding diabetes via Tikkie

14nov 201710:05
  • Online
  • 6544 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Activatie

nieuws Stichting DON, al elf jaar in touw voor de genezing van diabetes type 1, verspreidt vandaag op Wereld Diabetes Dag via WhatsApp een tikkie van 5 euro. Met één druk op de knop kun je stichting DON aantikken en een bijdrage van 5 euro DONeren.

Savana Rijneveldshoek digitaal strateeg bij Redkiwi

14nov 201710:03
  • Bureaus
  • 9615 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PersonaliaDigitaalOnline advertisingStrategie

nieuws Savana Rijneveldshoek is per half november gestart als digital strateeg bij Redkiwi. Zij gaat in deze functie samen met de bureauklanten concepten ontwikkelen waarbij de customer journey voor de doelgroep aansluit bij het merkverhaal, de identiteit en de doelen van die klanten.

D-Reizen zet vergelijken centraal in vroegboek-campagne

14nov 201709:31
  • Bureaus
  • 7700 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameCommercialsCampagnes

nieuws Zeventig uur. Zo lang is de Nederlander gemiddeld bezig met het uitzoeken van zijn ideale vakantie. Terwijl D-reizen als grootste onafhankelijke vakantie-vergelijker alle mogelijkheden en prijzen al op een rij heeft gezet. In zijn nieuwe vroegboekcampagne laat D-reizen ervaren wat reisliefhebbers met die 70 uur kunnen doen: je vakantiefoto’s van vorig jaar inplakken, bikini’s passen, de beste zomerhits beluisteren of al die tijd checken of je paspoort al verlopen is.

De U&A is dood!

14nov 201709:25
  • Online
  • 6835 x gelezen
  • Link
  • Etienne Zervaas
  • StrategieTrends

weblog Een boute uitspraak wellicht, ‘de U&A is dood’, maar door versnelling en intensivering van competitie in categorieën kunnen we niet meer zoveel tijd en resource investeren om die monumentale marketingbeslissing te kunnen nemen. We kunnen nu modulair en iteratief exploreren, met als doel en focus het marketingresultaat!

Jasper van Zandbeek: 'Contentmarketingstrategie is steeds meer leidend'

14nov 201709:14
  • Content
  • 12556 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Grand Prix Content MarketingAwardsContent

nieuws Het zal u niet ontgaan zijn: aanstaande donderdag (16 november) vindt de uitreikingsavond van de Grand Prix Content Marketing plaats, in DeFabrique te Utrecht. Een van 'de vrienden' van de GPCM is Zandbeek, we maken vast de balans op met chief engagement officer Jasper van Zandbeek.

Nieuwe kerstcommercial 2017 voor warenhuis John Lewis gelanceerd

14nov 201709:12
  • Food-en-retail
  • 5333 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingWinkelen

nieuws Na vorig jaar internationaal te hebben gescoord met de kerstcommercial 'Joe the Boxer', presenteert het Britse warenhuis John Lewis nu de kerstcommercial 2017 met 'Moz het monster'. Daarin lijkt het weer te draaien om hartverwarmendheid en Britse romantiek. Een eng monster slaapt onder het bed van een jongetje, maar ze worden vrienden. Nu al legendarisch? Oordeel zelf.

[marketingscience] De hobbelige rit van ondernemer naar succesvolle start up

14nov 201708:00
  • Online
  • 4549 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • OnderzoekInnovatie

nieuws We weten inmiddels allemaal dat innovatie goed is voor de economie. Het bevordert verantwoorde en duurzame economische groei. Innovatie wordt daarom door de overheid flink gestimuleerd, bijvoorbeeld door ondersteuning te bieden aan (startende) ondernemers. Mede hierdoor blijft het aantal ondernemers in Nederland groeien. Ondernemer worden, is slechts een eerste stap. Daadwerkelijk een bedrijf beginnen, is een tweede. Het bedrijf structureel laten groeien en gezond houden, is weer een totaal ander niveau.

Remko Posthuma versterkt Goud Uberconnected als technology director

14nov 201707:03
  • Bureaus
  • 6899 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Big dataStrategieInnovatiePersonalia

nieuws Goud Uberconnected zet de volgende belangrijke stap door Remko Posthuma aan te trekken als Technology Director. Posthuma zal groepsbreed (Goud Uberconnected, Icemedia en Redmint) de nieuwe afdeling Data & Tech mede-vormgeven én de component tech nog steviger verankeren binnen het creatieve proces. Hiermee gaat Goud Uberconnected als bureau echt full circle: bedenken van campagnes en content, in-house content-productie, data-analyse en op basis van deze insights nog scherper nieuw creatief werk maken.

Terugkeer Formule 1 naar Zandvoort 'realistisch scenario'

14nov 201700:02
  • Sponsoring
  • 9747 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementSportmarketingOnderzoekSport

nieuws Een comeback van de Formule 1 in Zandvoort is een reële optie, zo blijkt uit onderzoek uitgevoerd door economisch onderzoeks- en adviesbureau Decisio. Het onderzoek, geïniteerd door Circuit Zandvoort en de gemeente Zandvoort, kijkt naar de haalbaarheid en economische impact van het imposante F1-circus in de Noordhollandse badplaats.

'Nog even en we leven in de subscription economy'

13nov 201716:02
  • Food-en-retail
  • 7525 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieMarketing

nieuws Wie gebruik wil maken van een product, denkt vooral aan het kopen ervan. Dat beeld raakt steeds meer aan het kantelen. Want stukje bij beetje gaan we steeds vaker producten leasen en huren. Ook abonnementsvormen raken almaar populairder. En daarmee komen we steeds dieper terecht in de subscription economy.

'Echte creativiteit is niet vervangbaar door data'

13nov 201711:36
  • Online
  • 11484 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • SalesMarketingBig dataCreatie

weblog De marketeer bevindt zich steeds vaker in een spagaat en moet zijn rol opnieuw uitvinden. Is er sprake van science versus art? En wat is er nodig om succesvol en daarmee relevant te blijven? James Keating is Hoofd Marketing EMEA bij Dropbox en ziet dat binnen het vakgebied in toenemende mate een focus ligt op de analytische kant van het marketingvak. Hij is fervent voorstander van een goede balans tussen wat Dropbox: the art and the science noemt. Echte creativiteit is vooralsnog niet vervangbaar door data.'

NPO intensiveert samenwerking met IDFA

13nov 201711:26
  • Media
  • 15994 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekTelevisieMediaPartnership

nieuws De publieke zender NPO 2 zal tijdens het Amsterdamse documentairefestival IDFA (15 - 26 november) vier Nederlandse documentaires uitzenden die op het festival in première gaan. Dat is voor het eerst. NPO en IDFA hernieuwen hiermee hun jarenlange samenwerking, om kwaliteitsdocumentaires voor een breed publiek toegankelijk te maken.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent