[Interview] Victor Groothoff van SchaalX: 'Bedrijven zijn op zoek naar gamma's'
- B2b
- 21 dec 2016 @ 10:00
- Link
-
Connie Lohuis
Webredacteur Marketingtribune (Content)
StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten - RecruitmentArbeidsmarktInterview
- 21 dec 2016 @ 10:00
- Connie Lohuis
Victor Groothoff vormt vanaf 1 januari 2017 samen met Ingrid Schipper het dagelijks operationeel management bij recruitmentbureau SchaalX. Groothoff merkt dat de arbeidsmarkt nog verder aantrekt. Ook al omdat SchaalX zelf op zoek is naar een junior recruiter en een senior consultant op werving en selectie. Groothoff: ‘We zien een grote vraag naar de combinatie van alpha- en bètatalenten; naar de zogenoemde gamma’s! De generieke marketeer verdwijnt van het toneel.’
Wat doe je nu bij SchaalX?
‘Ik ben met mijn team verantwoordelijk voor de interim bemiddeling van ZZP'ers en detacheringskandidaten voor onze opdrachtgevers. We zien sinds 2014 al een mooie groei op zowel tijdelijke als vaste vacatures binnen de vakgebieden waar wij actief op zijn.’
Waar hebben bedrijven behoefte aan?
‘Tja, je ziet een aantal trends. Bedrijven zoeken bijvoorbeeld geen generieke marketeers meer, maar specialisten, bijvoorbeeld propositie markteers en customer journey marketeers. Verder zie je natuurlijk een grote vraag naar de combinatie alpha’s en bèta's, de zogeheten gamma's. In de communicatiebranche is behoefte aan content professionals. Daarnaast is binnen het digital vakgebied veel behoefte analytische database marketeers. Organisaties hebben - en dat is voor de interim markt prettig - graag een flexibele schil. Dat betekent dat het inzetten van interim professionals een vast onderdeel is bij het vormen van onder andere projectteams. Interimmers kunnen specifieke kennis meebrengen die soms slechts tijdelijk nodig is of alleen bij bepaalde onderdelen van een traject.’
Jullie hebben dit jaar zusterorganisatie Schaal+ opgericht. Was dat om de digitale transformatie bij te benen?
‘Ja. SchaalX ziet, mede als gevolg van de digitale transformatie, veel veranderingen op de arbeidsmarkt. Organisaties dienen steeds flexibeler te zijn om sneller in te kunnen spelen op de veranderingen in de markt. Dat vraagt van ons meer en actuele specialistische vakkennis en een groot actief netwerk van (online) specialisten. Als gevolg van de behoefte aan specialistische online kennis en digitaal talent EN omdat de studenten die van de WO/HBO opleidingen komen nog niet voldoen aan deze specifieke behoefte van het bedrijfsleven, hebben we de nieuwe startup Schaal+ opgericht.
Maken jullie gebruik van Schaal + om mensen digitaal bij te scholen?
‘Natuurlijk leren wij hierdoor ook elke dag wat bij. Het leuke is dat de Schaal+'ers die met enige regelmaat bij ons over de vloer komen, mij de ogen openen. Ze dagen uit, dragen actuele kennis op het digitale vakgebied aan ons over en ook helpen ze ons met onze digital marketing. Erg leuk! Wat een talent!’
Wat is jullie missie?
‘We zijn al vanaf onze oprichting in 2004 gestart met interim bemiddeling. SchaalX is sinds 2004 succesvol in het bemiddelen van hoger opgeleide marketing, communicatie en online professionals en heeft in deze twaalf jaar een goede naam en reputatie opgebouwd. Wij staan voor ‘waardevolle verbinding’, in de overtuiging dat mensen en organisaties hierdoor succesvoller zijn. Waar de markt veralgemeniseert en zoekt naar sneller, goedkoper en generieker, kiezen wij voor verdieping en specialisatie. We doen ons vak met passie, we begrijpen wat mensen beweegt en helpen met het maken van de juiste keuzes.’
Wat zijn je verwachtingen voor 2017
‘Groei, over de gehele breedte. Dat betekent ook dat we intern moeten opschalen. Eigenlijk merken wij ook dat bij de interim inhuur die bij alle organisaties plaatsvindt, overigens om uiteenlopende redenen. Bij de ene organisatie moeten tijdelijk gaten worden gedicht die door reorganisaties zijn ontstaan, bij andere organisaties gaat het juist om specifieke kennis in te huren die bij de vaste medewerkers niet aanwezig is.’
-
Connie Lohuis
- Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
- Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
- Website:http://www.strakblauw.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing