[Ingezonden artikel] Zet kerst in als effectief marketingmiddel
- B2b
- 9 dec 2019 @ 13:23
- Link
-
Sales
BBP Media - Branded content
- 9 dec 2019 @ 13:23
- Sales
Iedereen houdt van verrassingen, en al helemaal wanneer het een geschenk betreft. Ook binnen het bedrijfsleven. Een bekende maar nog steeds effectieve marketingstrategie is daarom het relatiegeschenk. Met een relatiegeschenk kun je laten zien dat je jouw relaties waardeert. Wil jij een effectief marketingmiddel inzetten? Kies dan voor een origineel relatiegeschenk. In dit artikel lees je hoe.
Doel voor ogen
Wil je relatiegeschenken inzetten als effectief marketingmiddel? Werk dan een goed doordacht marketingplan uit. Neem in dit marketingplan je doel op en denk na over welke relaties je een geschenk wilt geven. Is jouw doel de naamsbekendheid vergroten bij bestaande of nieuwe klanten, de verkoop een boost geven of mensen aan jouw merk binden? Met een helder doel voor ogen is het een stuk gemakkelijk om een passend relatiegeschenk te kiezen dat aansluit bij jouw doel.
Match jouw imago
Is jouw bedrijf hip, conservatief of juist formeel? Het is belangrijk om na te gaan wat jouw imago is en wat je met het relatiegeschenk wilt uitstralen. Uiteraard moet dit een match zijn! Wat voor soort bedrijf je ook hebt, het hoeft de creativiteit van het relatiegeschenk niet in de weg te staan. Je kunt kerst bijvoorbeeld aangrijpen als gelegenheid om een origineel relatiegeschenk te sturen. Je hebt verschillende originele kerstpakketten die jouw waardering naar relaties laten blijken. Kies voor een herbruikbaar kerstpakket en voorzie deze op een creatieve manier van jouw logo. Relaties zullen nu altijd aan je denken wanneer zij van het geschenk gebruikmaken!
Wees origineel
Waterflessen, pennen en usb-sticks zijn verleden tijd. Deze relatiegeschenken verdwijnen vaak in de prullenbak en voegen niets toe aan het marketingdoel. Kerst daarentegen is de perfecte gelegenheid om een relatiegeschenk te geven. Op websites zoals kerstpakkettenplaza heb je een tal van mogelijkheden wanneer het gaat om kerstpakketten voor 2019. Omdat je waarschijnlijk niet de enige bent die iets aardigs voor zijn relaties wilt doen rond kerst, is het van belang dat je originele kerstpakketten verstuurt. Denk bijvoorbeeld aan kerstpakketten met het thema vitaliteit, actief zijn, fairtrade, biologisch of traditionele kerstpakketten. Je kunt de kerstpakketten per stuk of op grote aantallen bestellen en genieten van de goede relatie met jouw klanten en partners, ook na kerst!
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing