MarketingTribune is een vakblad voor de marketingprofessional. De primaire doelgroep bestaat uit beslissers in marketing zoals marketingdirecteuren en - managers, productmanagers en directieleden met marketing in hun portefeuille. Daarnaast is MarketingTribune interessant voor beïnvloeders in marketing zoals consultants en adviseurs.
Sales

De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C: Hét fundament voor iedere marketeer
Wil je je marketingactiviteiten goed aanpakken? Ben je starter, professional, ondernemer, docent of student? Met 'De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C' (boek + online leeromgeving) krijg je uitleg van de marketingtheorie, actuele marketingmodellen en direct toepasbare formats waarmee je zelfstandig en gestructureerd aan de slag kunt gaan.

VM Packaging Awards 2025: inschrijven kan nog tot 12 februari
De inschrijving voor de VM Packaging Awards 2025 is geopend. Dé kans voor marketeers, designers, innovators en duurzaamheidmanagers om hun verpakkingsoplossingen in de spotlight te zetten. Met diverse categorieën en een prestigieuze prijsuitreiking, is dit evenement uitgegroeid tot hét moment om innovatie en creativiteit te vieren in de verpakkingsindustrie.
![[branded content] Animatie laten maken: Tips voor Succesvolle Video's](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Animatie laten maken: Tips voor Succesvolle Video's
Animaties zijn een krachtige manier om via creatieve storytelling je doelgroep te betrekken bij je organisatie. Een goed doordachte animatievideo kan je publiek betrekken en je merkboodschap effectief overbrengen. De afgelopen jaren is uit verschillende onderzoeken gebleken dat video een uiterst effectieve marketing en communicatie manier is om in contact te komen met je doelgroep. Het is dan ook slim om van tevoren goed onderzoek te laten doen naar hoe de perfecte animatie voor jouw organisatie er uit ziet.
![[branded content] Hoe Greenwheels scoort met PostNL](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Hoe Greenwheels scoort met PostNL
Greenwheels, pionier in deelmobiliteit, illustreert hoe samenwerking met PostNL en de inzet van een PostLab-sessie kan leiden tot significante verbeteringen in Direct Mail (DM)-campagnes en indrukwekkende conversieresultaten op de lange termijn.
![[branded content] Sponsoring in de sport: goede reclamemogelijkheid of verspild budget?](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Sponsoring in de sport: goede reclamemogelijkheid of verspild budget?
In het spanningsveld tussen economisch succes en ethische verantwoordelijkheid rijst de vraag naar de effectiviteit van sportsponsoring. Bedrijven investeren aanzienlijke bedragen om hun merken te positioneren via sportpartnerschappen. Het debat over de effectiviteit van deze inzet laait echter steeds weer op. Critici vragen zich af of sportsponsoring eigenlijk wel een duurzame reclamestrategie is of gewoon een verspild budget.
![[branded content] De marketing van CoinMart: de zoete smaak van cryptovaluta](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] De marketing van CoinMart: de zoete smaak van cryptovaluta
CoinMart – gestart in juli 2023 - is een cryptovaluta exchange in Nederland en Spanje en heeft als doel om crypto-investeringen en handel voor iedereen te democratiseren. Actuele uitdaging is om snel meer naamsbekendheid te genereren en de doelgroep te motiveren om ze als merk/bedrijf serieus te overwegen als men in cryptovaluta wil stappen.

De toekomst van fysieke retail: innovatie en ervaring
In een tijdperk waarin de digitale golven het consumentengedrag blijven omvormen, staat de fysieke winkel voor nieuwe uitdagingen en kansen. Hoe blijven traditionele winkels aantrekkelijk in het licht van de online concurrentie? Het antwoord lijkt te liggen in het creëren van onvergetelijke winkelervaringen die verder gaan dan de beperkingen van het digitale domein.
![[branded content] Online marketing bureau Noordwijk: uw partner voor digitale groei](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Online marketing bureau Noordwijk: uw partner voor digitale groei
In de huidige digitale wereld is een sterke online aanwezigheid essentieel voor bedrijven die willen groeien en concurreren. Noordwijk, een bruisende kustplaats in Zuid-Holland, is de thuisbasis van diverse bedrijven die zich richten op het maximaliseren van hun online potentieel.
- AlgemeenNieuws ‘Activatie werkt als het oprecht is’Nieuws ‘Echte verhalen werken beter dan...Weblog [column] In goed we trustWeblog [column] Wat ik leerde in Cannes:...Nieuws Jongeren positiever over...Nieuws Slachtofferhulp zoekt versterking...
- B2BNieuws Marketingtransfers week 26, 2025Nieuws Centraal Beheer: werkdruk zet...Nieuws Dotdotdash opent Europese hub in...Weblog [column] LinkedIn en PR zijn on the...Nieuws Mediahuis E-commerce behaalt...Nieuws PXR verkoopt advertentieruimte voor...
- BureausNieuws Digital humans, data en durf, zo...Nieuws L’Or mixt zomer, stijl en smaak in...Nieuws Overname Pinch vergroot Nederlandse...Nieuws Omnicom lanceert sportlabel Dark...Weblog [column] Goede samenwerking ontstaat...Nieuws ‘We bouwen aan een cultuur waarin...
- ContentmarketingNieuws Inschrijving Grand Prix Content...Nieuws Campagne Nestlé draait om verhalen...Nieuws Stayokay speelt met vooroordelen in...Nieuws Decathlon viert zomerse klassiekers...Weblog [column] De generatie van alles en...Nieuws Fietsersbond lanceert campagne voor...
- DesignNieuws 'Smeuïge' samenwerking tussen...Nieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...Weblog [column] De stad is het merkNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...Weblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...
- Food en RetailNieuws Jumbo viert zomer met Jan Smit en...Nieuws Shein krijgt 40 miljoen boete voor...Nieuws Sea Water en Flink brengen...Nieuws Wibra groeit stevig door met...Weblog [column] Gymshark werd way of life...Nieuws Nieuwe commerciële strategie Jumbo...
- MediaNieuws Cupra en Audio Obscura onthullen...Nieuws Mediahuis geeft abonnees van 9...Nieuws BBC Studios leidt wereldwijd op...Nieuws ‘Je moet de groenten van HAK hebben’...Nieuws Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna...Nieuws ACM akkoord met overname RTL...
- Online MarketingWeblog [column] Marketingfacts Focus #5Nieuws DNB: Online kaartbetalingen sterk in...Nieuws AI-modellen geven vergeten mode een...Nieuws Bijna helft Nederlanders lid van...Nieuws Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR...Nieuws Wat als je advertenties inspelen op...
- SponsoringNieuws Rabobank Utrecht nieuwe partner...Nieuws Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw...Nieuws Odido nieuwe partner Esther Vergeer...Nieuws TCL wordt wereldwijde partner van...Nieuws Nieuwe Eredivisiebal eert...Nieuws FC Barcelona spelers kondigen...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers