MarketingTribune is een vakblad voor de marketingprofessional. De primaire doelgroep bestaat uit beslissers in marketing zoals marketingdirecteuren en - managers, productmanagers en directieleden met marketing in hun portefeuille. Daarnaast is MarketingTribune interessant voor beïnvloeders in marketing zoals consultants en adviseurs.
Sales

De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C: Hét fundament voor iedere marketeer
Wil je je marketingactiviteiten goed aanpakken? Ben je starter, professional, ondernemer, docent of student? Met 'De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C' (boek + online leeromgeving) krijg je uitleg van de marketingtheorie, actuele marketingmodellen en direct toepasbare formats waarmee je zelfstandig en gestructureerd aan de slag kunt gaan.

VM Packaging Awards 2025: inschrijven kan nog tot 12 februari
De inschrijving voor de VM Packaging Awards 2025 is geopend. Dé kans voor marketeers, designers, innovators en duurzaamheidmanagers om hun verpakkingsoplossingen in de spotlight te zetten. Met diverse categorieën en een prestigieuze prijsuitreiking, is dit evenement uitgegroeid tot hét moment om innovatie en creativiteit te vieren in de verpakkingsindustrie.
![[branded content] Animatie laten maken: Tips voor Succesvolle Video's](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Animatie laten maken: Tips voor Succesvolle Video's
Animaties zijn een krachtige manier om via creatieve storytelling je doelgroep te betrekken bij je organisatie. Een goed doordachte animatievideo kan je publiek betrekken en je merkboodschap effectief overbrengen. De afgelopen jaren is uit verschillende onderzoeken gebleken dat video een uiterst effectieve marketing en communicatie manier is om in contact te komen met je doelgroep. Het is dan ook slim om van tevoren goed onderzoek te laten doen naar hoe de perfecte animatie voor jouw organisatie er uit ziet.
![[branded content] Hoe Greenwheels scoort met PostNL](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Hoe Greenwheels scoort met PostNL
Greenwheels, pionier in deelmobiliteit, illustreert hoe samenwerking met PostNL en de inzet van een PostLab-sessie kan leiden tot significante verbeteringen in Direct Mail (DM)-campagnes en indrukwekkende conversieresultaten op de lange termijn.
![[branded content] Sponsoring in de sport: goede reclamemogelijkheid of verspild budget?](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Sponsoring in de sport: goede reclamemogelijkheid of verspild budget?
In het spanningsveld tussen economisch succes en ethische verantwoordelijkheid rijst de vraag naar de effectiviteit van sportsponsoring. Bedrijven investeren aanzienlijke bedragen om hun merken te positioneren via sportpartnerschappen. Het debat over de effectiviteit van deze inzet laait echter steeds weer op. Critici vragen zich af of sportsponsoring eigenlijk wel een duurzame reclamestrategie is of gewoon een verspild budget.
- AlgemeenNieuws Groningen toont lef met nieuwe...Nieuws ‘Relevantie draait om bijblijven en...Nieuws ‘Stop kindermarketing’ wil wetgeving...Weblog [column] Stop met zoeken naar...Nieuws OOH groeit door met AI en emotieNieuws Tom de Bruyne (Sue): 'Het idee...
- B2BNieuws Marketingtransfers week 42, 2025Nieuws Marketingtransfers week 41, 2025Nieuws VER lanceert app...Nieuws Marketingtransfers week 40, 2025Nieuws Marketingtransfers week 39, 2025Nieuws Albert Heijn heeft primeur met IAB...
- BureausNieuws Leer emoties herkennen als...Nieuws Bruna test AI-commercial en...Nieuws Souf en Hugo van de Vriendenloterij...Nieuws Sofi: social-first bureau voor...Nieuws ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens...Nieuws Initiative en Yune winnen...
- ContentmarketingNieuws Porsche en Smeg bundelen hun...Nieuws KNRM richt vizier op toekomst met...Nieuws Zilveren Kruis en KNVB trappen...Nieuws Amsterdam herleeft 1675 in virtual...Nieuws Transavia viert 60-jarig jubileum...Nieuws Hart Voor De Zaak promoot...
- DesignNieuws AIM presenteert grootste...Nieuws CreativeNL Live presenteert tijdens...Nieuws 6 architecten- en...Nieuws Dutch Digital Design versterkt...Nieuws Norday ontwikkelt nieuwe website...Nieuws UMCG heeft nieuwe merkidentiteit van...
- Food en RetailNieuws Kruidvat doorbreekt taboe rond...Nieuws Gall & Gall kiest nieuwe koers en...Nieuws Intertoys lanceert Speelboek 2025...Nieuws Walmart gaat direct vanuit ChatGPT...Nieuws Joost van den Berg van Dr. Oetker:...Nieuws McDonald’s lanceert Bouw Burger voor...
- MediaNieuws Charelle Akihary over de digitale...Nieuws DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichtenNieuws Mediabedrijven vrezen forse klap...Nieuws Onderzoek PepsiCo bevestigt...Nieuws Avant Garde opnieuw gelanceerd als...Nieuws Ad Alliance en RTL testen nieuwe...
- Online MarketingNieuws OBA lanceert nieuw digitaal huis...Nieuws BMW zoekt monteurs via Reddit en foraNieuws Humor en gedragspsychologie tegen...Nieuws Adobe lanceert tool voor...Weblog [column] De schizofrene ziel van de...Nieuws Nederlandse e-commerce groeit - Ikea...
- SponsoringNieuws Rexona sluit vijfjarig partnerschap...Nieuws Go Ahead Eagles lanceert exclusieve...Nieuws Ikea steunt Natuurmonumenten: 'Geef...Nieuws Vebego sponsort curling richting...Nieuws Jumbo Sports nieuwe partner Tulp...Nieuws Hera United trapt af met top...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
- Marketingtransfers week 41, 202510-10-2025
- VER lanceert app... 03-10-2025
- Marketingtransfers week 40, 202503-10-2025
- Marketingtransfers week 39, 202526-09-2025
- Albert Heijn heeft primeur met IAB... 25-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes