Adviesraad NMD20 geeft startschot

Adviesraad NMD20 geeft startschot
  • B2b
  • 28 jan 2020 @ 10:56
  • 29792 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Evenement

Het contrast met een zomerse 18 juni kon bijna niet groter. Op een grauwe en grijze woensdagnamiddag in januari schoven bijna twintig vakgenoten aan voor een brainstorm over het programma van Nima Marketing Day, die traditioneel op de donderdag het dichtst bij de langste dag van het jaar valt.

Vanaf deze week wordt de lange verlanglijst, samengesteld door de deelnemers aan de NMD-brainstorm gemaild, gebeld en als het nodig is gestalkt. Enige criterium is dat het de marketeer (ondernemer, marcomprof) zélf is die het verhaal komt doen.

Een dag voor heel Nima, maar geen verenigingsdag

Nima Marketing Day, dit jaar voor de vierde keer georganiseerd in samenwerking met BBP Media (uitgever van onder meer MarketingTribune) in DeFabrique in Utrecht/Maarsen, is in een paar jaar uitgegroeid tot een dag voor héél Nima, maar het event is nadrukkelijk géén verenigingsdag. Een centraal thema is er niet écht, of het moet marketing zelf zijn, maar de ondertitel Work-Life-Marketing die al vier jaar meegaat, illustreert al dat de dag draait om professionals in marketing, communicatie en sales zélf.

Nima Marketing Day biedt 80 brand stories

De vijftien thema’s (en evenzovele zalen met een capaciteit van 100 stoelen) werden in november bekendgemaakt. Deze bieden de bezoeker vijf tijdslots, verdeeld over de dag zodat bijeen 75 presentaties worden verwacht. Dat, samen met twee key notes en een doorlopend programma in de grote zaal, maakt dat bezoekers kunnen kiezen uit meer dan 80 ‘brand stories’. De twintig enthousiastelingen van de NMD Adviesraad bogen zich over de vraag welke merkverhalen, bedrijven, marketingstrategieën en cases het best zouden passen bij de zalen. Met liters cola en een hele grote stapel pizza’s werden de ‘tracks’ één voor één besproken en tips uitgewisseld over goede sprekers en bewonderenswaardige organisaties om het programma mee te vullen. Daarnaast zijn alle sprekersuggesties die in de afgelopen weken zijn aangedragen, besproken en op waarde geschat. Een aantal Nima Communities nam via een vertegenwoordiging deel aan de Adviesraad, om toe te zien op ‘genoeg B2B’, voldoende Young Marketeers in het programma of extra aandacht voor ondernemers naast al het marketinggeweld.

Programma NMD2020 krijgt gestalte

In de loop van de komende weken krijgt het programma gestalte. Evenals voorgaande jaren kunnen duizend Nima Members zich gratis registeren als deelnemer aan NMD. Begin februari wordt de registratiemodule van de site opengezet voor aanmelden en kunnen ook niet-Members een ticket bemachtigen. Via de site van MarketingTribune en de Nima-nieuwsbrief worden Members en niet-Members daarvan op de hoogte gehouden.

Dit artikel is geschreven door programmamanager Luuk Ros en de headerfoto is van Peter van Woensel Kooy – MarketingTribune.

 

Zin om in de stemming te komen? Bekijk hier de NMD 2019-aftermovie!



Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken