HICon: leren van marketingblunders
- B2b
- 25 feb 2020 @ 14:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Congres
- 25 feb 2020 @ 14:24
- Sjaak Hoogkamer
Het congres HICon op de Huishoudbeurs staat dit jaar in het teken van ‘briljante mislukkelingen en waanzinnige innovaties’. Op donderdag 27 februari worden tijdens dit Inspiratie Congres ook de winnaars van de marketingwedstrijd ‘Gekozen Product van het Jaar 2020’ bekendgemaakt.
Tijdens het congres gaan prof. dr. Paul Iske, zelfbenoemd chief failure officer, en geluksexpert Thijs Lindhout met het publiek in gesprek over briljante missers, inspiratie en succes. ‘We hopen dat al onze gasten geïnspireerd naar huis gaan door alle mega successen en geniale fiasco’s uit de markt,’ aldus Huishoudbeursmanager Nicole Babay.
HICon staat in het teken van mislukkingen en fiasco's waar elke marketeer van kan leren
Eigen briljante mislukkingen
Babay weet uit eigen ervaring dat er lessen te trekken zijn uit mislukkingen. Zo vertelt de beursmanager over de eerste online editie van de Huishoudbeurs in 2014: ‘Waar we geen rekening mee hadden gehouden, is dat ons publiek online hetzelfde gedrag vertoont als offline. Ze staan voor de deur te wachten tot we open gaan.’ De eerste uren van de actie lag de website dan ook plat door het grote aantal bezoekers. ‘We gingen ten onder aan ons eigen succes,’ aldus Babay. Een volgende online editie is daarom nog even van de baan. In plaats daarvan heeft de Huishoudbeurs een app gelanceerd.
Gekozen Product van het Jaar
Na de keynotes van chief failure officer Iske en dagvoorzitter Lindhout, inspireert onderzoeksbureau Nielsen de marketeers op HICon met hun bevindingen over de benodigde criteria voor goede productinnovaties. Vervolgens zal het inspiratiecongres opnieuw een podium bieden aan de verkiezing van het ‘Gekozen Product van het Jaar’. De verkiezing is gebaseerd op het jaarlijkse onderzoek onder ruim vijfduizend Nederlandse consumenten door Nielsen en de gebruikerstest bij honderdtwintig gezinnen met de vraag aan welke nieuwe producten zij de voorkeur geven. In een awardshow worden drieëndertig prijzen uitgereikt in evenveel productcategorieën. De winnaars mogen in 2020 het rode ‘Gekozen Product’ logo in hun marketingactiviteiten inzetten. Zo weet de consument de winnende producten beter te vinden op de winkelvloer.
Babay is tevreden over de samenwerking met Gekozen Product van het Jaar, voor het derde jaar betrokken bij HICon en de Huishoudbeurs. ‘De Huishoudbeurs is bovendien een mooi platform om dit congres te houden. Marketeers kunnen hier rechtstreeks in contact komen met honderdduizenden consumenten die geen blad voor de mond nemen wanneer om hun mening wordt gevraagd. De beurs is een waar marketingwalhalla.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- McDonald’s Duitsland krijgt nieuwe... 14-07-2025
- Payroll-startup Employes overgenomen... 11-07-2025
- Marketingtransfers week 27, 202511-07-2025
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers