HICon: leren van marketingblunders

HICon: leren van marketingblunders
  • B2b
  • 25 feb 2020 @ 14:24
  • 13499 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Congres

Het congres HICon op de Huishoudbeurs staat dit jaar in het teken van ‘briljante mislukkelingen en waanzinnige innovaties’. Op donderdag 27 februari worden tijdens dit Inspiratie Congres ook de winnaars van de marketingwedstrijd ‘Gekozen Product van het Jaar 2020’ bekendgemaakt.

Tijdens het congres gaan prof. dr. Paul Iske, zelfbenoemd chief failure officer, en geluksexpert Thijs Lindhout met het publiek in gesprek over briljante missers, inspiratie en succes. ‘We hopen dat al onze gasten geïnspireerd naar huis gaan door alle mega successen en geniale fiasco’s uit de markt,’ aldus Huishoudbeursmanager Nicole Babay.

HICon staat in het teken van mislukkingen en fiasco's waar elke marketeer van kan leren

Eigen briljante mislukkingen

Babay weet uit eigen ervaring dat er lessen te trekken zijn uit mislukkingen. Zo vertelt de beursmanager over de eerste online editie van de Huishoudbeurs in 2014: ‘Waar we geen rekening mee hadden gehouden, is dat ons publiek online hetzelfde gedrag vertoont als offline. Ze staan voor de deur te wachten tot we open gaan.’ De eerste uren van de actie lag de website dan ook plat door het grote aantal bezoekers. ‘We gingen ten onder aan ons eigen succes,’ aldus Babay. Een volgende online editie is daarom nog even van de baan. In plaats daarvan heeft de Huishoudbeurs een app gelanceerd.

Gekozen Product van het Jaar

Na de keynotes van chief failure officer Iske en dagvoorzitter Lindhout, inspireert onderzoeksbureau Nielsen de marketeers op HICon met hun bevindingen over de benodigde criteria voor goede productinnovaties. Vervolgens zal het inspiratiecongres opnieuw een podium bieden aan de verkiezing van het ‘Gekozen Product van het Jaar’. De verkiezing is gebaseerd op het jaarlijkse onderzoek onder ruim vijfduizend Nederlandse consumenten door Nielsen en de gebruikerstest bij honderdtwintig gezinnen met de vraag aan welke nieuwe producten zij de voorkeur geven. In een awardshow worden drieëndertig prijzen uitgereikt in evenveel productcategorieën. De winnaars mogen in 2020 het rode ‘Gekozen Product’ logo in hun marketingactiviteiten inzetten. Zo weet de consument de winnende producten beter te vinden op de winkelvloer.

Babay is tevreden over de samenwerking met Gekozen Product van het Jaar, voor het derde jaar betrokken bij HICon en de Huishoudbeurs. ‘De Huishoudbeurs is bovendien een mooi platform om dit congres te houden. Marketeers kunnen hier rechtstreeks in contact komen met honderdduizenden consumenten die geen blad voor de mond nemen wanneer om hun mening wordt gevraagd. De beurs is een waar marketingwalhalla.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken