Klantenservice in verleden, heden en toekomst
- 29 sep 2022 @ 11:42
- Ryan Baij
Een kort verslag van het CustomerFirst Congres van donderdag 28 september met als belangrijkste thematiek: Mens versus Techniek.
De editie werd geopend door hoofdredacteur Kel Koenen, die na het welkomswoord een korte quiz* deed met het publiek. Hoofdprijs was het nieuwe boek van Nienke Bloem (CX is a pilgrimage). Tom De Ruyk (zie foto) opende de dag namens Beeckesteijn en nam de luisteraars mee door de do’s en don’ts van de CX wereld.
Michiel Gaasterland (CM.com) en Deliane Schimmel (Florius) waren de andere ochtendkeynotes. Van Gaasterland kregen we een kijkje in de toekomst van de klantenservice, waarna Schimmel juist in het verleden aanstipte. Haar boodschap was helder: fouten maken kan iedereen, maar pak ze goed op en verander als het nodig is. ‘Als ik het kan, kunnen jullie dat zeker’, sprak de CCMA Manager van het jaar.
Na de eerste rondes werd er uitgebreid genetwerkt in de grote zaal, waar het publiek werd getrakteerd op heerlijke carrotcake (met slagroom!) en een prachtig uitzicht. De volgende parallelrondes werden voornamelijk ingevuld met verhalen over AI, chatbots en andere technologische vooruitgangen.
In de middagsessies vertelden Bijenkorf & Salesforce, Teleperformance en Puzzel over hoe je klantenservice naar een hoger niveau tilt. Doordat de zon doorgebroken was, kon het publiek in de laatste netwerkpauze genieten van het prachtige decor, met bankjes aan het water en de loopbrug over het water.
De afsluitende sessies waren voor columnist Niels Berndsen, die de Customer Journey van de Make-a-Wish-foundation onder de loep nam, waarna Tim Van den Bergh afsloot met het feestelijke Tomorrowland Winter en de CX rond dat evenement, waarna het publiek - ná de borrel - in het zonovergoten Kamerik hun weg naar huis vond.
*Nog even ter funfact: Het meest gebruikte wachttoontje ter wereld is Opus no.1, de nummer 1 in de CustomerFirst Callcenter top20 is Teleperformance en Nienke Bloem ging om pelgrimage naar Italië!
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
- SoftwareOne en Eye-Able richten zich... 26-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers