[column] MWG eert het heden en vergeet haar verleden
- B2b
- 18 mei 2022 @ 17:38
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 mei 2022 @ 17:38
- Gastblogger
Een 50-jarig jubileum in Noordwijkerhout zonder oud-voorzitters, dat kan toch niet waar zijn? We zijn gemaakt door onze historie, dames en heren!
Bij een eerbetoon of jubileum trekken en trokken oud-voetballers als Johan Cruijff en Marco van Basten graag nog een keer hun schoenen aan. In Amerika zijn ze daar helemaal goed in. Je krijgt met gemak een ‘Legends’ team van bijvoorbeeld The New York Yankees bij elkaar om iets te vieren. Politieke partijen vieren hun jubilea met oud-prominenten zoals de PvdA dat deed met Job Cohen en Hedy d'Ancona. Een bedrijf als Philips begrijpt dat ook en vraagt Jan Timmer en Cor van der Klugt als oud-ceo’s op bijzondere bijeenkomsten van het bedrijf.
MWG terug naar het verleden
MWG bestaat dit jaar 50 jaar. En natuurlijk gaan ze dat vieren. Er is bedacht dat het heel leuk zou zijn om dat te doen in de Leeuwenhorst in Noordwijkerhout. De plek waar het MWG-congres en feest destijds groot zijn geworden. De plek waar voor velen uit het vak mooie herinneringen liggen. Alle toppers uit de media en het bedrijfsleven zijn daar voorbij gekomen. En ’s avonds trad André Hazes op en dronken we gezamenlijk een drankje. Of twee. Kortom, met het kiezen van deze plek gaat MWG even terug naar het verleden voor wederom een inhoudelijk programma met ’s avonds een AMMA-uitreiking en het feest.
Oud-voorzitters bouwden uit liefde voor het vak aan MWG
Een prima idee om het 50-jarig jubileum op deze legendarische plek te vieren. En natuurlijk horen daar de mensen bij die MWG mede hebben gebracht waar het nu is. Want besef voor het verleden doet ons het heden verstaan toch? Er zijn veel oud-voorzitters die met veel liefde voor het vak en belangeloos MWG weer een volgende fase in brachten. Van wijlen Andrė Roof tot Hans Germeraad, Walter Vesters, Arian Buurman, Leendert van Meerum, Cora Baas, Ton Rozestraten, Ton Schoonderbeek en vele anderen. Schoonderbeek stond mede aan de wieg van de AMMA’s die donderdag uitgereikt worden.
MWG bestuur moet zich schamen
Maar nee, het MWG-bestuur heeft in al haar wijsheid besloten oud-voorzitters niet uit te nodigen. Ja, op het allerlaatste moment kregen een aantal oud-voorzitters en bestuursleden nog wel snel een 50% kortingsmail, omdat er wat gemor ontstond.
Wat terecht tot grote verontwaardiging leidde bij deze mensen. RESPECT staat met hoofdletters geschreven op de site van MWG. Het is echter ver te zoeken. Het huidige bestuur mag zich echt diep schamen om zo met haar historie om te gaan. De oud-voorzitters vieren het feestje donderdag dus niet mee in het voor hen zo bekende Noordwijkerhout. Nee, ze zitten donderdagavond op de bank en kijken naar History Channel. ‘To know history is to know life’ is het credo van deze zender.
Deze blog is van de hand van Ruud de Langen, chief Growth officer Dentsu Benelux
P.S. Ook de redactie van MarketingTribune viste overigens aan de Noordzee achter het net. Ook niet welkom.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Payroll-startup Employes overgenomen... 11-07-2025
- Marketingtransfers week 27, 202511-07-2025
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers