Koning Toto zet kroon op activatie

Koning Toto zet kroon op activatie
  • Bureaus
  • 11 mrt 2019 @ 00:09
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CommercialsActivatieVoetbalCampagnes

Toto en TBWA\Neboko lanceren een nieuw hoofdstuk in de succesvolle 'Koning Toto'-campagne: 'Own die Kroon.' Rapper/'Koning' Donnie en zijn 'technische staf' Jan Boskamp spelen ook in deze nieuwe campagne de hoofdrol.

De activatie ‘Own die Kroon’ staat centraal, waarbij Toto-spelers kans maken op de echte 'Koning Toto'-kroon én 50.000 euro. Of in de woorden van Donnie: “Word die koning, 50K beloning.'

Arno de Jong, directeur Brands en Portfolio Nederlandse Loterij: 'De campagne met Donnie en Jan Boskamp doet het geweldig. Toto-fans willen Koning Toto zijn. En wat maakt iemand nou meer een Koning, dan een echte kroon? Geldprijzen weggeven kan altijd, maar alleen bij Toto kun je een kroon winnen en een echte Koning Toto zijn.'

Patritia Pahladsingh, managing director van TBWA\Neboko: 'Koning Toto is echt part of culture geworden. Met Carnaval hebben we velen gekleed gezien als Koning Toto. Deze activatie sluit dus perfect aan bij de campagne en de doelgroep.” 

In de campagne om ‘Own die Kroon’ zien we onverwachte skills van Jan Boskamp: hij blijkt de meest slicke dansmoves in huis te hebben. De campagne wordt omnichannel uitgerold op TV, social media, online, radio, Digital OOH en in de retailkanalen.

Credits

Opdrachtgever: Toto

Bureau: TBWA\Neboko

Verantwoordelijk bij Toto: René Plas, Sam Depoortere



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken