Designbureau Resoluut ondergaat rebranding

Designbureau Resoluut ondergaat rebranding
  • Bureaus
  • 18 mrt 2022 @ 08:31
  • 14521 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Designbureau Resoluut heeft een volledige rebranding ondergaan. Waar het bureau eerst inzette op “digital first branding” wordt nu gezocht naar het spanningsveld tussen functie en emotie.

Resoluut werkt sinds 2009 aan het creëren van merken en merkervaringen. De basis was volgens het bureau het tot leven brengen van merken. Vanuit deze basis werkt Resoluut nog steeds. ‘Onze vorige positionering was hier een belichaming van. We noemden dat “digital first branding”. Merken opgezet voor de huidige tijd en tot leven gebracht diep in de digitale producten en ervaringen van onze klanten. Want dat is wat merk is, de som van de ervaringen die een klant met je heeft’ aldus Jasper Tempel, creative director en managing partner.

Functie en emotie
Volgens Tempel leven we in een tijd waar functie de boventoon voert: ‘Gemak is de basis van veel diensten en producten. Hier ligt een kans om een stap verder te gaan. Wij trekken deze merken en ervaringen naar de emotionele kant, zonder het doel of de functie te verliezen. Precies in dat spanningsveld is waar onze kracht ligt. Ondertussen zijn we zelf het digitale veld ontgroeid. We ontwerpen nu merken en hun ervaringen op elk touchpoint. Van fysiek tot diep in de digitale design systemen. Altijd met strategie als basis. Wij geloven dat merken pas echt een connectie maken als mensen iets kunnen voelen. Ervaringen waarbij de persoonlijkheid van een merk tot leven wordt gebracht. Dit is de functie van ons ontwerpwerk. Merken creëren waar zowel klanten als medewerkers iets bij voelen.’ Resoluut omschrijft deze positionering als ‘New Emotions’, en brengt dit tot leven in hun eigen nieuwe identiteit.

Complete aanpak
Volgens Rory de Graaf, strategy director en managing partner bij Resoluut vragen organisaties steeds meer om een complete aanpak om het volgende niveau in hun business te bereiken: ‘Het creëren van merkvoorkeur door middel van een sterke visuele identiteit en merkbeleving van het hoogste niveau beginnen bij de strategische basis van een bedrijf, wie wil je zijn en hoe wil je dat jouw klanten je zien en onthouden? Het design van een website, product of platform heeft direct impact op je bedrijfsresultaten en is daarmee onlosmakelijk verbonden met de strategie van je organisatie.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken