38 kanshebbers voor een Bronzen, Zilveren of Gouden Effie Award
- Bureaus
- 8 sep 2022 @ 10:44
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 sep 2022 @ 10:44
- Michiel van Zaane
Voor de veertigste editie van de Effie Awards zijn 38 cases ingezonden. Het totale aantal ingezonden cases waarin marketing en/of communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon resultaat, is daarmee beduidend hoger dan vorig jaar.
De vakjury’s van de zeven categorieën van de Effie Awards zijn deze week gestart met het jureren van de cases. De zestig juryleden, vertegenwoordigers van zowel de bureau- en adverteerderszijde als onafhankelijke onderzoekers, beoordelen de cases aan de hand van specifieke eisen per categorie. Uit de selectie van de vakjury’s zal de hoofdjury, bestaande uit hoofdjuryvoorzitter Alfred Levi, onafhankelijk hoofdjurylid Hans Middelhoek en de voorzitters van de zeven deeljury's, de uiteindelijke winnaars selecteren.
Diversiteit
Over de samenstelling van de hoofdjury is in de afgelopen weken veel gezegd en geschreven. Hoofdjuryvoorzitter Alfred Levi zegt hier het volgende over: ‘Ik betreur de commotie die is ontstaan. Iedereen die mij persoonlijk kent, weet dat diversiteit een onderwerp is dat mij na aan het hart ligt. In de samenstelling van de deeljury’s zijn de laatste jaren al flinke stappen gezet. Ik kijk ernaar uit dat we die diversiteit volgend jaar ook nog meer terugzien in de hoofdjury.’
Uitreiking 8 november
De uitreiking van de Effie Awards vindt ook dit jaar plaats na afloop van het marketing- en communicatiecongres Marketing en Effie LIVE! (voorheen 24 Festival). In Theater Amsterdam luisteren op 8 november overdag 500 mensen naar verschillende internationale sprekers, om vervolgens aan te schuiven bij een exclusief galadiner waar de Effie Awards worden uitgereikt. De presentatie van de avond is dit jaar in handen van Ciana Mayam, bekend van NPO Radio 1, AD en Kassa. Voor het galadiner zijn nog maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, geeft de organisatie aan. Meer informatie is hier te vinden.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation