38 kanshebbers voor een Bronzen, Zilveren of Gouden Effie Award
- Bureaus
- 8 sep 2022 @ 10:44
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 sep 2022 @ 10:44
- Michiel van Zaane
Voor de veertigste editie van de Effie Awards zijn 38 cases ingezonden. Het totale aantal ingezonden cases waarin marketing en/of communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon resultaat, is daarmee beduidend hoger dan vorig jaar.
De vakjury’s van de zeven categorieën van de Effie Awards zijn deze week gestart met het jureren van de cases. De zestig juryleden, vertegenwoordigers van zowel de bureau- en adverteerderszijde als onafhankelijke onderzoekers, beoordelen de cases aan de hand van specifieke eisen per categorie. Uit de selectie van de vakjury’s zal de hoofdjury, bestaande uit hoofdjuryvoorzitter Alfred Levi, onafhankelijk hoofdjurylid Hans Middelhoek en de voorzitters van de zeven deeljury's, de uiteindelijke winnaars selecteren.
Diversiteit
Over de samenstelling van de hoofdjury is in de afgelopen weken veel gezegd en geschreven. Hoofdjuryvoorzitter Alfred Levi zegt hier het volgende over: ‘Ik betreur de commotie die is ontstaan. Iedereen die mij persoonlijk kent, weet dat diversiteit een onderwerp is dat mij na aan het hart ligt. In de samenstelling van de deeljury’s zijn de laatste jaren al flinke stappen gezet. Ik kijk ernaar uit dat we die diversiteit volgend jaar ook nog meer terugzien in de hoofdjury.’
Uitreiking 8 november
De uitreiking van de Effie Awards vindt ook dit jaar plaats na afloop van het marketing- en communicatiecongres Marketing en Effie LIVE! (voorheen 24 Festival). In Theater Amsterdam luisteren op 8 november overdag 500 mensen naar verschillende internationale sprekers, om vervolgens aan te schuiven bij een exclusief galadiner waar de Effie Awards worden uitgereikt. De presentatie van de avond is dit jaar in handen van Ciana Mayam, bekend van NPO Radio 1, AD en Kassa. Voor het galadiner zijn nog maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, geeft de organisatie aan. Meer informatie is hier te vinden.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

