Nieuwe campagne HalloStroom stelt eigenbelang voorop

Nieuwe campagne HalloStroom stelt eigenbelang voorop
  • Bureaus
  • 22 mrt 2023 @ 15:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

‘Verbeter de wereld. Denk aan jezelf’ is de catchphrase van de nieuwe campagne van HalloStroom. De verhuurder van zonnepanelen stelt dat een duurzame transitie alleen mogelijk is als mensen er direct persoonlijk voordeel bij hebben.

Volgens HalloStroom is een gedragsverandering noodzakelijk als we de wereld willen redden. Het bedrijf stelt dat je mensen niet kunt overhalen tot ander gedrag door ze te vragen de wereld verbeteren. HalloStroom gelooft dat je de duurzame transitie alleen maar voor elkaar kunt krijgen door mensen vooral iets te bieden waar ze direct persoonlijk voordeel bij hebben.Net zoals mensen overstappen naar elektrisch rijden als dat goedkoper is (en die auto’s er goed uit zien) of vegetarisch gaan eten als het echt lekkerder is, is de voornaamste reden om over te stappen op zonnepanelen wanneer de klanten er ook direct voordeel bij hebben.

Daarom focust de nieuwe campagne, gemaakt door Indie Amsterdam, vooral op de directe voordelen van het huren van zonnepanelen, zoals de besparingen, het feit dat de klant niets hoeft te regelen en alles geregeld wordt. In de TVC’s die bij de campagne horen spelen onder meer Martijn Fischer, Andre Dongelmans en Elisa Beuger een rol. Leslie Hogeveen van HalloStroom: ‘Hoe graag we het ook anders zouden willen zien, om de noodzakelijke gedragsverandering voor elkaar te krijgen, is ‘duurzaam’ alleen geen effectieve belofte.’
De campagne gaat op 23 maart 2023 live.

Credits:
Opdrachtgever: HalloStroom, Leslie Hogeveen & Sophie van Wel
Advertising Agency: Indie Amsterdam
Production Company: Indie Amsterdam
Director: Anne de Clercq
D.O.P.: Jeroen de Bruin
Offline editor: Taco Arts
Post-production: Berend van Eerde
Grading: Ruben Labree
Sound Design: THNDR
Music: THNDR



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken