Nieuwe campagne HalloStroom stelt eigenbelang voorop
- Bureaus
- 22 mrt 2023 @ 15:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 mrt 2023 @ 15:00
- Michiel van Zaane
‘Verbeter de wereld. Denk aan jezelf’ is de catchphrase van de nieuwe campagne van HalloStroom. De verhuurder van zonnepanelen stelt dat een duurzame transitie alleen mogelijk is als mensen er direct persoonlijk voordeel bij hebben.
Volgens HalloStroom is een gedragsverandering noodzakelijk als we de wereld willen redden. Het bedrijf stelt dat je mensen niet kunt overhalen tot ander gedrag door ze te vragen de wereld verbeteren. HalloStroom gelooft dat je de duurzame transitie alleen maar voor elkaar kunt krijgen door mensen vooral iets te bieden waar ze direct persoonlijk voordeel bij hebben.Net zoals mensen overstappen naar elektrisch rijden als dat goedkoper is (en die auto’s er goed uit zien) of vegetarisch gaan eten als het echt lekkerder is, is de voornaamste reden om over te stappen op zonnepanelen wanneer de klanten er ook direct voordeel bij hebben.
Daarom focust de nieuwe campagne, gemaakt door Indie Amsterdam, vooral op de directe voordelen van het huren van zonnepanelen, zoals de besparingen, het feit dat de klant niets hoeft te regelen en alles geregeld wordt. In de TVC’s die bij de campagne horen spelen onder meer Martijn Fischer, Andre Dongelmans en Elisa Beuger een rol. Leslie Hogeveen van HalloStroom: ‘Hoe graag we het ook anders zouden willen zien, om de noodzakelijke gedragsverandering voor elkaar te krijgen, is ‘duurzaam’ alleen geen effectieve belofte.’
De campagne gaat op 23 maart 2023 live.
Credits:
Opdrachtgever: HalloStroom, Leslie Hogeveen & Sophie van Wel
Advertising Agency: Indie Amsterdam
Production Company: Indie Amsterdam
Director: Anne de Clercq
D.O.P.: Jeroen de Bruin
Offline editor: Taco Arts
Post-production: Berend van Eerde
Grading: Ruben Labree
Sound Design: THNDR
Music: THNDR
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes