Nieuwe campagne HalloStroom stelt eigenbelang voorop
- Bureaus
- 22 mrt 2023 @ 15:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 mrt 2023 @ 15:00
- Michiel van Zaane
‘Verbeter de wereld. Denk aan jezelf’ is de catchphrase van de nieuwe campagne van HalloStroom. De verhuurder van zonnepanelen stelt dat een duurzame transitie alleen mogelijk is als mensen er direct persoonlijk voordeel bij hebben.
Volgens HalloStroom is een gedragsverandering noodzakelijk als we de wereld willen redden. Het bedrijf stelt dat je mensen niet kunt overhalen tot ander gedrag door ze te vragen de wereld verbeteren. HalloStroom gelooft dat je de duurzame transitie alleen maar voor elkaar kunt krijgen door mensen vooral iets te bieden waar ze direct persoonlijk voordeel bij hebben.Net zoals mensen overstappen naar elektrisch rijden als dat goedkoper is (en die auto’s er goed uit zien) of vegetarisch gaan eten als het echt lekkerder is, is de voornaamste reden om over te stappen op zonnepanelen wanneer de klanten er ook direct voordeel bij hebben.
Daarom focust de nieuwe campagne, gemaakt door Indie Amsterdam, vooral op de directe voordelen van het huren van zonnepanelen, zoals de besparingen, het feit dat de klant niets hoeft te regelen en alles geregeld wordt. In de TVC’s die bij de campagne horen spelen onder meer Martijn Fischer, Andre Dongelmans en Elisa Beuger een rol. Leslie Hogeveen van HalloStroom: ‘Hoe graag we het ook anders zouden willen zien, om de noodzakelijke gedragsverandering voor elkaar te krijgen, is ‘duurzaam’ alleen geen effectieve belofte.’
De campagne gaat op 23 maart 2023 live.
Credits:
Opdrachtgever: HalloStroom, Leslie Hogeveen & Sophie van Wel
Advertising Agency: Indie Amsterdam
Production Company: Indie Amsterdam
Director: Anne de Clercq
D.O.P.: Jeroen de Bruin
Offline editor: Taco Arts
Post-production: Berend van Eerde
Grading: Ruben Labree
Sound Design: THNDR
Music: THNDR
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers