Greenpeace roept wereldleiders in campagne op tot streng plastic-verdrag

- Bureaus
- 9 aug 2024 @ 07:47
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 aug 2024 @ 07:47
- Michiel van Zaane
Greenpeace International heeft een campagne gelanceerd die regeringen onder druk wil zetten om een streng wereldwijd verdrag af te sluiten om de productie van plastic te verminderen. Ook moet een einde worden gemaakt aan het eenmalig gebruik van plastic.
De campagne is gecreëerd door creatief bureau We Are Social en geregisseerd door Jon E Price via We Are Social Studios. De bedoeling is om extra aandacht te vestigen op de onderhandelingen over het mondiale plasticverdrag, die in november dit jaar in Busan, Zuid-Korea plaatsvinden. Dit is de laatste van vijf geplande bijeenkomsten, waardoor het cruciaal is dat wereldleiders akkoord gaan met het verdrag om de plasticproductie en -vervuiling te verminderen.
Sportzomer
De campagnefilm is geïnspireerd door de sportzomer van 2024. De 75 seconden lange film toont wereldpolitici die een metaforische race lopen, met de laatste onderhandeling over het VN-plasticverdrag als finish. Onderweg worden de leiders geconfronteerd met obstakels zoals omkoopovereenkomsten en een invasie van fossiele brandstoffen. De film eindigt met een cliffhanger, waarbij de vraag is of ze genoeg hebben gedaan om een plasticvrije toekomst voor de planeet veilig te stellen. De film wordt uitgezonden op de sociale platforms van Greenpeace.
Capucine Dayen, hoofd Global Communications and Engagement voor de plasticcampagne van Greenpeace: ‘’ De race naar de vijfde en laatste ronde van de onderhandelingen over het mondiale plasticverdrag in Busan, Zuid-Korea, is begonnen en we hopen dat deze film ons zal helpen de finish te halen. We wilden een film die opviel en het bewustzijn vergrootte van de rol die onze wereldpolitici spelen bij het veiligstellen van een plasticvrije toekomst, en de social-first benadering van We Are Social Studios was perfect hiervoor.’
Droomklant
Dan Keefe, UK Head of We Are Social Studios, verklaarde: ‘Greenpeace is een droomklant met een trackrecord van geweldig werk. We zijn zo enthousiast dat we de kans hebben gehad om samen te werken met een liefdadigheidsinstelling die zo’n tastbare verandering teweegbrengt. Dit project stelde het team in staat om hun filmvaardigheden te ontwikkelen en direct samen te werken met klanten, waardoor een belangrijke boodschap op een krachtige manier werd overgebracht met onze geweldige partners en crew.’
Simon Richings, ECD van We Are Social, zei: ‘De film is natuurlijk satirisch – deze mannen en vrouwen in pak zien rennen is grappig. Maar de boodschap is niet zozeer bedoeld om hen te beschimpen, maar meer over het erkennen van de druk en het harde werk dat nodig is om deze cruciale mijlpaal van plasticreductie te bereiken. Maar we willen dat ze winnen!
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Social Deal Wellness eerste nieuwe... 23-05-2025
- Rosewood lanceert eerste... 23-05-2025
- Big2's nieuwe album Hard Hout... 23-05-2025
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen'... 22-05-2025
- Heinz-tune scoort na 15 jaar nog... 22-05-2025
- Eerlijk beeld van de zorg bij Cordaan22-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management