Fonq opent inspiratie showroom

Fonq opent inspiratie showroom
  • Design
  • 2 sep 2015 @ 13:00
  • 12663 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieBranding

Met een nieuwe inspiratie showroom in het hoofdkantoor in Utrecht, wil webwarenhuis Fonq meer autoriteit gaan claimen op het gebied van interieur en design. Op een oppervlakte van 650m² zijn meerdere stijlstudio's gecreëerd, waarin een selectie van het assortiment van ruim 40.000 producten is gepresenteerd.

Van service showroom naar inspiratie showroom
Waar de showroom van Fonq voorheen voornamelijk diende als serviceverlening, legt het webwarenhuis de focus vanaf nu op beleving en inspiratie. Naast het fysieke punt voor het ophalen en retourneren van bestellingen, biedt Fonq hier nu ook inspiratie voor zijn klanten. ‘Een showroom waar klanten producten kunnen bekijken, is voor ons erg belangrijk. Met name sinds de uitbreiding in designproducten merken wij dat hier nog steeds vraag naar is. Een showroom moet in dat geval wel aansluiten bij onze emotional commerce strategie. Beleving creëren en inspiratie bieden staat daarom in onze vernieuwde showroom voorop’, licht Patrick Kerssemakers, CEO van Fonq, toe.

Inspiratie showroom inzetten voor branding
Naast het verlenen van service en het bieden van inspiratie zet het webwarenhuis de inspiratie showroom in ter versteviging van het merk. Door het tonen van bijzondere en kleurrijke producten op het gebied van wonen, koken en lifestyle weerspiegelt de showroom het assortiment en draagt het de visie van Fonq naar buiten.

Samen met interieurontwerper Paul Noordijk is een concept uitgedacht waarbij producten centraal staan. ‘Ik vond het belangrijk om één homogeen ontwerp te realiseren dat overal letterlijk met elkaar in verbinding staat. Dit zorgt voor rust en structuur in het gevarieerde aanbod van Fonq. Om de focus op het product te leggen en daarnaast de ‘no nonsense’ en betaalbaarheid van Fonq te benadrukken, is voor het materiaal naturel OSB gekozen. Qua kleur is een gradiënt in de ‘Fonq-blauwe’ kleur aangebracht wat de ruimte extra perspectief geeft’, aldus Noordijk. De verbouwing is overgelaten aan Brandwacht en Meijer; een decor- en interieurbouwbedrijf dat onder andere het decor van de musical Soldaat van Oranje en het interieur van diverse horecaconcepten en warenhuizen heeft verzorgd.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken