SoGood ontwikkelt corporate identity OTC Organics

SoGood ontwikkelt corporate identity OTC Organics
  • Design
  • 5 mrt 2019 @ 09:54
  • 10639 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

OTC Organics importeert, exporteert en distribueert dagverse biologische groenten en fruit. De naamswijziging van OTC Holland naar OTC Organics was onder meer aanleiding de huisstijl te vernieuwen.

Laura Rozendal, marketing & communicatie OTC Organics: ‘Onze primaire doelgroepen zijn biologische telers en afnemers. We wilden wegblijven van een typisch consumentenmerk en onze wens was een modern, krachtig en herkenbaar merkbeeld met een internationale uitstraling. Samen met SoGood hebben we met het voltallige directieteam een intensieve workshop gevolgd om de neuzen in dezelfde richting te krijgen. Dat werkt goed, want anders krijg je veel discussie achteraf. Nu was het creatieve werk in één keer midden in de roos. Wij zijn dan ook erg tevreden met het eindresultaat!’

Ron van der Vlugt, creatief directeur SoGood: ‘OTC Organics is de autoriteit op het gebied van biologische groenten en fruit en opereert wereldwijd. Het logo symboliseert deze wereld van OTC Organics. De cirkel, een organische vorm, kan gezien worden als een wereldbol, die ingevuld wordt met steeds andere groente of fruit uit het assortiment. Zo ontstaat een rijk palet die de breedheid van het aanbod vertegenwoordigt. Het logo is dus niet één vast gegeven maar verandert, past zich aan en evolueert afhankelijk van de omgeving en omstandigheden, net als de organisatie. Het logo kan ook gezien worden als het inzoomen op het product. OTC Organics garandeert continuïteit door productkennis en specialisme en weet als geen ander wat goed is voor de toeleveranciers en de afnemers. Het specialisme borgt de keten. Het geheel oogt bijzonder kwalitatief. Aan de ene kant is het zakelijk door de strakke, moderne typografie, maar aan de andere kant is het toch vriendelijke en toegankelijk door de visuals en het kleurgebruik, best of both worlds. Naast al het drukwerk hebben we ook aan de basis gestaan van de vormgeving van de vernieuwde website die nu gebouwd wordt.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken