Rebranding RS Finance door Wunder met AI-fotografie

Rebranding RS Finance door Wunder met AI-fotografie
  • Design
  • 20 nov 2023 @ 06:30
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idAI

Accountantskantoor RS heeft een rebranding ondergaan. Bijzonder: de fotografie is geheel vervaardigd met AI. Strategisch designbureau Wunder is verantwoordelijk voor de nieuwe merkstrategie, positionering, visuele identiteit en website.

Alef de Jong, founder en merkstrateeg van Wunder: ‘RS Finance is een mooi en uniek accountantskantoor, maar dat zag je aan de buitenkant te weinig. We hebben het flink afgestoft, gesprekken met de directie, klant en medewerkers gevoerd en boven water gekregen wat ze echt bijzonder maakt. Dit hebben we verwoord in een inspirerend merkverhaal en uitgesproken visuele identiteit.’ De nieuwe pay-off luidt: ‘Let’s be better.’

AI-fotografie
Arjan Schipperus, Founder en CEO van RS Finance: ‘Wunder heeft ons betrokken bij het onderzoek en ons uitgedaagd om echt onderscheidende keuzes te maken. Onze identiteit is perfect vertaald in woord en beeld en voelt als een nieuwe jas die heel goed zit. De nieuwe branding is bij onze klanten ook erg goed ontvangen, we krijgen er veel en zeer positieve reacties op.’

Voor de fotografie werd samengewerkt met fotografie-agency Underpromise en fotograaf Sander Coers: ‘Het is mooi om te zien hoe RS Finance innovatie binnen de fotografie omarmt. Het experiment van AI generated fotografie levert een aantal vernieuwende, iets vervreemdende beelden op die goed passen bij het grensverleggende en speelse karakter van RS Finance.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

Laatste Nieuws


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken