Private label Albert Heijn vijf keer in de prijzen bij Vertex Awards

Private label Albert Heijn vijf keer in de prijzen bij Vertex Awards
  • Design
  • 5 jun 2020 @ 08:00
  • 20566 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designDesignawards

Albert Heijn wint vijf Vertex Awards voor het design van private label producten.

Goud voor de verpakkingslijnen van:

  • AH Biologische Thee (i.s.m. Millford)
  • AH Plantaardige Zuivel (i.s.m. Millford)
  • AH Oosterse Maaltijden (i.s.m. VBAT)
  • AH Zuivel werden (i.s.m. VBAT)

Zilver voor de verpakkinglijn van:

  • AH Mexicaanse Maaltijden (i.s.m. Millford).

Dit jaar had de jury - die bestaat uit designexperts van over de hele wereld - de opdracht de beste ontwerpen te kiezen uit meer dan 400 producten/inzendingen uit 33 landen.
Jeroen Provoost, Director Design bij Albert Heijn: ‘We vinden het een compliment dat we op internationaal niveau weer in de prijzen zijn gevallen met meerdere designs van onze eigen merk-producten. Ons doel is krachtige designs te ontwikkelen waarmee we onze klanten willen raken op ieder moment dat ze boodschappen bij ons doen. De jury heeft dat gewaardeerd en daar ben ik trots op.’

Juryrapport Vertex Awards

AH Biologische Thee

De theesmaken in de AH Biologische Thee hebben namen van diverse dieren. Zo bestaat er de ‘gouden tijger’ (gember) en de ‘rode antilope’ (rooibos). De producten zijn puur en biologisch en stralen dit ook uit.

AH Plantaardige Houdbare Zuivel
Door de gewaagde kleuren die zorgen voor veel contrast per variant en het dikke font van de productnamen springt deze lijn uit het schap.

AH Oosterse Maaltijden
Met zijn herkenbare groenblauwe kleur onderscheiden de producten voor Oosterse Maaltijden zich al snel van andere merken. Door de illustraties die linken aan het Oosterse gevoel waan je je thuis in Azië.

AH Zuivel
De herkenbaar geïllustreerde koe die op alle verpakkingen terugkomt zorgt voor een vrolijk beeld van diverse melkvarianten. Natuurlijk ontbreekt de duurzame boodschap ‘beter voor koe, natuur en boer’ niet in het concept. Deze duurzame ‘kwaliteitsstempel’ is iets waar Albert Heijn trots op kan zijn.

AH Mexicaanse Maaltijden
De knalgele kleur bestaat al lang voor de Mexicaanse producten bij Albert Heijn. Bij het redesign is er dan ook voor gekozen om deze herkenbare kleur te behouden, maar dan natuurlijk in een nieuw jasje. Een grote Mexicaanse hoed met ingrediënten zorgt voor een feestelijk geheel.

Vertex
De Vertex Awards is een wereldwijde competitie exclusief gewijd aan het design van eigen merk-producten van retailers. De ontwerpen worden beoordeeld door een jury bestaand uit experts uit de hele wereld en prijzen worden toegekend op basis van creativiteit, verkoopbaarheid en innovatie.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken