Nieuwe identiteit Ancienne Belgique door Vruchtvlees
- Design
- 25 jan 2021 @ 09:54
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual idDigital designLogo
- 25 jan 2021 @ 09:54
- Nanny Kuilboer
‘Het Paradiso van België’ Ancienne Belgique heeft een nieuwe aangescherpte merkstrategie en visuele identiteit ontwikkeld door branding agency Vruchtvlees.
Sinds 1976 ontvangt Brussels grootste poppodium ’s werelds grootste artiesten. Vruchtvlees wilde een merksysteem ontwikkelen dat de concertervaring vangt ver voor je de concertzaal instapt.
Ward Cannaerts, hoofd marketing AB: ‘Vruchtvlees is er op eigenwijze manier in geslaagd om de intensiteit van een live concert te vatten in een styleguide van hoog niveau. Veruit het meest grondige rebrandingproces dat ik ooit heb mogen begeleiden.’
‘Rebranden Ancienne Belgique kan niet zonder input concertbezoekers’
AB wil in nauw contact staan met de ontwikkelingen in de maatschappij, de muziek en het publiek: jong talent krijgt een sleutel van de voordeur, plastic is verbannen uit elke bar en met een brede programmering wil het poppodium nieuw publiek bereiken tot ver buiten Brussel.
Rindor Golverdingen, creative director Vruchtvlees: ‘Het rebranden van AB kan dan ook niet zonder input van de concertbezoekers. Interviews met bezoekers vormen de leidraad voor het nieuwe beeldsysteem. Met deze inzichten is een merkverhaal gevormd dat tot leven komt op elk touchpoint en op verschillende niveaus communiceert.’
‘Ancienne Belgique draait zelf aan de volumeknop en kan zo elke uiting afstemmen op artiest, doelgroep of verhaallijn’
Tom Bonte, algemeen directeur AB: ‘De nieuwe stijl weerspiegelt de muzikale diversiteit op ons podium én toont een duidelijke ambitie om ook het publiek in al zijn diversiteit aan te spreken. We hopen dat de nieuwe look ons publiek kan inspireren en dat het doet dromen van nieuwe onvergetelijke AB-momenten - nu volle zalen nog veraf lijken.’
Golverdingen: ‘Het iconische AB-logo zet de identiteit in beweging. Soms hard en puntig, dan weer rond en zacht. Het beeldsysteem, opgebouwd uit geluidsgolven, vijf lettertypes en een uitgebreide kleurenset, vormt een flexibele visuele toolkit. AB draait zelf aan de volumeknop en kan zo elke uiting afstemmen op artiest, doelgroep of verhaallijn. Waar een artiest als Anderson Paak van het podium knalt, doet hij dat nu ook in een digitale abri. Elk middel is uniek, maar herkenbaar.’
‘See you in the next live!’ - Ancienne Belgique
Vruchtvlees gaat de komende tijd verder met het tot leven brengen van het merk op locatie en ontwikkelt ook een interactief interieurontwerp voor AB.
Vanaf vandaag is in Brussel, Antwerpen en Gent de lanceringscampagne rondom de slogan See you in the next live! te zien. Golverdingen: ‘Met interactieve billboards start de concertbeleving al op straat en ter viering presenteert AB de aankomende maanden op abconcerts.be een muzikaal programma met onder meer podcasts, akoestische sessies en videoseries.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing