Post-it war in New York

Post-it war in New York
  • Design
  • 12 mei 2017 @ 12:00
  • 26061 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
    Hans van der Vliet

    Studio manager
    Leoprinting
  • Reclame

Het begon in 2016 met een eenvoudig ‘hi’ op Canal Street in New York. Dit ontaardde in een post-it-oorlog in Lower Manhattan. Spider Man, Angry Birds, Andy Warhol-kopieën en berichten met allerlei teksten versierden de ramen van de kantoren. Niet alleen in geel maar in alle kleuren van de regenboog. Na het simpele hi volgde aan de overkant van de straat een bericht van een rivaliserende onderneming: ‘sup’, in het Engels een afkorting van ‘Hoe gaat het ermee?’ Dit veroorzaakte een creatieve explosie tussen de twee gebouwen, waarin voornamelijk communicatie- en reclamebureaus zijn gevestigd. Alles mocht, zolang het van zelfklevende post-its werd gemaakt.

Opvallend
De fabrikant 3M heeft waarschijnlijk niet kunnen dromen dat een aantal gerenommeerde reclamebureaus zoveel tijd in de opvallende promotie van hun product zouden steken, zonder ook maar één cent in rekening te brengen. Het bedrijf stuurde de reclamebureaus koffertjes vol post-its en tips voor de mooiste kunstwerken.

Op Twitter kun je van het laatste nieuws over deze kunstwerken genieten via #CanalNotes of #PostItWar. Deze berichten hebben grote populariteit.

Ook CBS News besteedde er aandacht aan. Hieronder een aantal screenshots uit de video onderaan het artikel.







 



Hans van der Vliet

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken