ADCN viert 50-jarig bestaan: inzendingen Lampen geopend

ADCN viert 50-jarig bestaan: inzendingen Lampen geopend
  • Design
  • 8 dec 2015 @ 09:30
  • 7889 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsReclameCreatie

De Art Directors Club Nederland (ADCN) bestaat 50 jaar in 2016 en zal haar jubileum vieren met een aantal speciale evenementen en nieuwe programma’s. Het jubileum gaat van start met een speciale editie van de ADCN Lampen met het thema 'Blood, Sweat & Cheers'.

Blood, Sweat & Cheers
ADCN is in 1966 opgericht om art directors in het reclamevak te inspireren tot meer creativiteit. De club is inmiddels gegroeid tot een multidisciplinair collectief van meer dan 500 creatieve denkers en makers in advertising en design, van copywriters en creatieve planners tot interactie ontwerpers en filmregisseurs. Naast hun passie voor bijzondere creatieve ideeën en craft delen de leden ook de bloed, zweet en tranen die vaak komen kijken bij het maken van baanbrekend werk.

Speciaal programma
ADCN organiseert een aantal bijzondere activiteiten in 2016. Zo wordt gewerkt aan een ‘creative challenge’ met een publiek thema; een ‘creative icons’ festival met Nederlandse topcreatieven uit de brede creatieve industrie (van mode en film tot architectuur en muziek) en een diner voor alle ADCN-leden. In 2016 lanceert ADCN ook twee nieuwe trainingsprogramma’s gericht op de professionele ontwikkeling van marketeers tot ‘creative leaders’ en van creatieven tot ‘future creatives’.

Rondom de Uitreiking van de Lampen (in het Amsterdamse Paradiso op 12 april) zal een bijzonder festival met de leden van de Grand Prix-jury plaatsvinden.

Credits: concept Darre van Dijk, David Diankanguila, Dimitri Deneuville, Tolga Bueyuekdoganay & Esra Bueyuekdoganay, design/art: Esra Bueyuekdoganay, agency Ogilvy & Mather Amsterdam.


Inzendingen Lampen
De inzendingen voor de Lampen, de vakprijs voor creativiteit en craft in advertising en design, zijn van start gegaan. De deadline voor inzendingen is 11 januari 2016. Op 14 maart worden de nominaties bekendgemaakt. Na de Uitreiking worden weer jury feedback sessies gehouden. Ook werkt ADCN aan een nieuw digitaal archief met MediaMonks.

Nieuwe categorieën
ADCN reikt drie typen Lampen uit: Advertising, Design en Craft (in verschillende categorieën). In 2016 wil de club extra aandacht geven aan het betrekken van de Nederlandse media, digitale, design en craft communities bij de Lampen, om zo alle creatieve disciplines te verenigen. ADCN geeft daarom een groter podium aan ‘craft’, de klassieke en hedendaagse ambachten in het vak. Het aantal craft categorieën is verdubbeld, met onder andere film editing, animatie, UX, muziek, visual effects en typgrafie. Ook komen er drie extra jury’s, voor digital design en voor still en motion craft.
Voor meer informatie bezoek je www.adcn.nl.






Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken