[column] Pretty in pin #7

[column] Pretty in pin #7
  • Design
  • 8 nov 2018 @ 08:24
  • 5472 x gelezen
  • Link
  • Edwin Visser
    Edwin Visser

    medeoprichter, directeur
    SOGOOD
  • Branding

Deel 7 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.

Weinig categorieën zijn zo behoudend in hun logo ontwikkeling als die van benzinemerken. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat hun grondstof fossiel is. Dat klinkt niet innovatief. Een logo wijziging heeft enorme consequenties gezien het ombouwen van alle benzinepompen. Na 50 jaar is er nauwelijks iets veranderd.




Alleen Gulf ziet er heden ten dage ietwat gedateerd uit. De andere hebben een ongekende kracht door een eigen identiteit die in de loop der tijd niet verloochend is. Wars van welke trend dan ook. De enige uitzondering in het huidige straatbeeld vormt Total. Die heeft een sprong gewaagd.

Maar de vraag dringt zich op of deze dan ook niet als eerste toe is aan weer een nieuwe update. Tijdloosheid laat zich moeilijk vormgeven.

Dit is deel 7 van de serie op basis van het jaren ’60 speldjes-archief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood. Vijftig jaar later vormen ze een mooi tijdsbeeld en het is interessant te zien hoe merken zich destijds presenteerden en hoe zich dat verhoudt tot de tegenwoordige tijd. Kijk op marketingtribune.nl zoekterm ‘pretty in pin.

Headerbeeld: Zet Pap via Unsplash

Edwin Visser

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken