'Eet meer mannenvlees'

- Food-en-retail
- 16 okt 2015 @ 12:03
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 16 okt 2015 @ 12:03
- Redactie Food en Retail
Youth Food Movement Brabant en enkele partners organiseren zaterdag 17 oktober een 'Mannenvlees BBQ'. Ze willen bereiken dat bok, haan en stier niet meer gezien worden als laagwaardig bijproduct. Het roosterfeest moet deze bewering ondersteunen.
'Als je iets eet, eet je ook iets niet.Want bij dat glas melk dat je drinkt en dat eitje dat je bakt, hoort ook een ander product: de man. En met dit mannetjesdier weten we maar moeilijk raad. We voeren het als restproduct aan andere dieren, verwerken het tot relatief laagwaardig vleeswaren of – als we het echt niet meer weten – maken ze af. Hoe kan dit? En kan dit niet anders?', vragen de initiatiefnemers zich af op EVMI.nl, site voor management in de voedingsindustrie.
Mannenvlees in overvloed
De initiatiefnemers stellen dat de drang naar efficiency in het voedselsysteem er de afgelopen decennia voor heeft gezorgd dat een deel van de dieren – en met name de mannetjes dus – gepercipieerd wordt als een laagwaardig en laag gewaardeerd bijproduct. 'Jaarlijks gaat het om 40 miljoen haantjes, 75 duizend bokjes en 1,4 miljoen stiertjes. Zijn we inmiddels als consument hieraan zo gewend dat we er niet meer bij stilstaan? Of staan we er niet bij stil omdat we het niet weten?'
Voor elk wat wils
David Pauka, finalist van de kookbattle Masterchef 2014, voegt zaterdag de daad bij het woord vanaf 12.00 uur op het Ketelhuisplein in Eindhoven. Hij belooft daar namens YFM lekkere geroosterde porties mannenvlees te maken op basis van haan, bok en stier. Naast YFM Brabant zijn bij het initiatief ook het Transitieteam Brabantse Agrofood, Studio 1:1 en Foodcurators betrokken, meldt EVMI. Overigens is er ook 'mannenvlees in overvloed voor vrouwen die dierenvlees mijden', meldt Relatiebblog hier. Dus voor elk wat wils. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- gedrag
- Brabant
- food
- YFM
- haan
- vegetarisch
- voedselbewust
- verspilling
- vlees
- slacht
- beeld
- stier
- partners
- imago
- Youth Food Movement
- Mannenvlees BBQ
- psyche
- bok
- laagwaardig bijproduct
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hertog Jan lanceert nieuw bier met tijd als hoofdingrediënt
- Look-a-like als autokoper
- Lidl verlaagt structureel de prijzen van vezelrijke producten
- [winkeldiefstal] Action staakt zelfscankassa in sommige filialen
- Consumentenbond: Prijsverschil met Dirk gemiddeld 11 procent...
- Fast Fruit ambieert leiderschap binnen vriesversfruit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Monitor Consumentengedrag: eerst de... 07-06-2023
- Sal Meyer terug in Amstelveen07-06-2023
- [onderzoek] Voordeelverpakkingen... 07-06-2023
- Van Veen: 'Jumbo moet nog goedkoper... 06-06-2023
- PLMA 2023 Trade Show voorspelt dit... 06-06-2023
- Hertog Jan lanceert nieuw bier met... 05-06-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres