Hunkemöller lanceert Together Tomorrow

Hunkemöller lanceert Together Tomorrow
  • Food-en-retail
  • 28 jul 2020 @ 09:29
  • 20146 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Duurzaam design

Hunkemöller richt zich met het initiatief op het verenigen van al haar activiteiten die zorgen voor de planeet en haar mensen. Van duurzame producten tot het welzijn van medewerkers en van dierenwelzijn tot diversiteit.

Hunkemöller zet zich naar eigen zeggen nu meer dan ooit in voor een positieve impact op de planeet en haar mensen.

‘We zijn trots onze reis onder de naam ‘Together Tomorrow’ te delen en onze stappen op het gebied van duurzaam ondernemen aan de wereld te presenteren. Een gezamenlijke verantwoordelijkheid van ons leiderschapsteam, ontwerpers en inkoopteam en van winkelmedewerkers tot werknemers in de gecontracteerdefabrieken die onze producten maken,’  aldus Alexandra Legro, directeur Marketing &Communicatie bij Hunkemöller. Hunkemöllers duurzaamheidsstrategie is gebaseerd op de doelstellingen van de Verenigde Naties voor duurzame ontwikkeling. Door een holistische en duurzame aanpak van alle bedrijfsprocessen wordt de juiste balans gevonden voor mensen, planeet en winst. Elk jaar wordt hierover gedetailleerd gerapporteerd in het duurzaamheidsverslag van de organisatie. Concreet zijn er voor 2024 drie ambitieuze doelen vastgesteld:

  1. Het zorgen voor eerlijke arbeidsomstandigheden voor 65.000 werknemers door het verbeteren van de gezondheid, veiligheid, gelijkheid en ontwikkeling op de werkplek
  2. Het verminderen van de milieu-impact van directe en indirecte activiteiten met 20%
  3. Het motiveren van klanten en werknemers voor het leiden van een gezonder, actiever, diervriendelijker en duurzamer leven

‘Met een website en een jaarlijks rapport maken we ons proces transparant, de ambities helder en onze verantwoordelijkheden inzichtelijk. Van de inkoop van duurzame materialen, het verminderen van plastic afval door het recyclen van kledinghangers en het verwijderen van plastic tassen uit onze winkels, tot het verbeteren van het leven van werknemers en hun kinderen. We zijn vastberaden om onze invloed te gebruiken om een positief verschil te maken,’ aldus RebeckaSancho, CSR Manager bij Hunkemöller.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken