Nieuw kindermeubelmerk Frendly Amsterdam volledig circulair
- Food-en-retail
- 18 mrt 2022 @ 10:48
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenDuurzaam designTrends
- 18 mrt 2022 @ 10:48
- Peter van Woensel Kooy
Tijdens de ‘We Are Pregnant’-beurs in Utrecht van 18-20 maart 2022 introduceert het nieuwe kindermeubelmerk Frendly Amsterdam haar eerste collectie. Dit merk past naar eigen zeggen prima in moderne babykamers en is daarbij volledig circulair.
De collectie biedt de gehele inrichting van een babykamer van ledikant tot commode en is voor een groot deel gemaakt van gerecyclede materialen. Het circulaire kindermeubelmerk focust op duurzaamheid, design en klantbeleving. De meubels zijn niet alleen te koop maar ook te huur. Voor alle producten die worden verkocht geldt een terugnamegarantie. Zo kunnen de meubels opnieuw aangeboden worden aan consumenten als pre-loved items of de grondstoffen kunnen worden hergebruikt in nieuwe producten. Zo houdt Frendly grip op de levenscyclus van de kindermeubels.
Duurzaamheid betekent voor Frendly het gebruik van zoveel mogelijk gerecyclede (C2C) materialen, kwalitatieve constructies en het hanteren van ‘design-for-dissambly’. In de hele circulaire ketensamenwerking, van grondstofproductie tot de klant, is er transparantie over de oorsprong van gebruikte materialen, het hergebruik, de recycling en de terugname verplichting.
Circulariteit voorop
'De klant ervaart circulariteit omdat wij elk meubelstuk terugnemen zodra deze overbodig is geworden', aldus Jan-Willem Spanjaart, oprichter van Frendly. Spanjaart is afkomstig uit een meubelmakersfamilie uit Haarlem en maakt ondertussen al deel uit van de derde generatie meubelmakers. Met Frendly slaat hij een nieuwe weg in waarbij circulariteit voorop staat. Spanjaart: 'Er hoeft voor Frendly nog amper een boom te worden gekapt voor de productie van onze meubels.'
Modern én tijdloos design
Los van de circulariteit biedt Frendly prachtige design meubels die passen binnen een modern interieur en tegelijkertijd tijdloos zijn. De combinatie van de stijlen Japandi en Wabi-sabi is kenmerkend voor Frendly: warm en strak met een knipoog naar imperfectie. Frendly introduceert zeven verschillende producten. De nieuwe lijn bestaat uit een ledikant, bed, nachtkastje, commode, kledingkast en speelgoedkist in de kleuren light oak en sand beige. Het zevende product is de Mini Mae Chair, een kleine lounge chair bekleed met zachte bouclé stof, deze is voorlopig in één kleur verkrijgbaar. Frendly zet zich tevens maximaal in voor een goede klantbeleving. Zo bieden ze een virtuele showroom waarin alle meubels door middel van Augmented Reality te bekijken zijn en de mogelijkheid op afspraak de showroom in Haarlem te bezoeken.
Er worden nieuwe meubels te koop aangeboden, maar het is ook mogelijk om meubels voor 6, 12 of 24 maanden te huren op basis van een abonnement. Zodra beschikbaar komen de Pre-Loved meubels online, belooft Spanjaart. De producten zijn als gezegd te bezichtigen op de ‘We Are Pregnant'-beurs op 18-20 maart 2022 in Utrecht en daarna via de eigen website www.frendlyamsterdam.com.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers