Dille & Kamille vandaag op Black Friday uit protest voor één dag gesloten
- Food-en-retail
- 25 nov 2022 @ 12:18
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ActivatieMarketing
- 25 nov 2022 @ 12:18
- Peter van Woensel Kooy
Patagonia ging ze voor, het Humanistisch Verbond biedt Black Friday-therapie. De Dille & Kamille winkels in Nederland, België en Duitsland én de webwinkel protesteren ook tegen hebzucht-festijn Black Friday. Medewerkers helpen vandaag in de natuur bij Staatsbosbeheer op zes locaties in Nederland.
Om nog meer impact te maken worden ook klanten geïnspireerd om die dag niet te gaan winkelen, maar eveneens de natuur in te gaan.
Green Friday
Op de dag dat consumenten wereldwijd worden aangespoord tot kopen door middel van kortingen en acties wil Dille & Kamille, ooit opgericht als tegenreactie op de wegwerpmaatschappij, naar eigen zeggen juist extra aandacht vragen voor de natuur. Als tegenreactie op Black Friday startte het bedrijf in 2018 samen met Trees for All ‘Green Friday’. Dit jaar gaat het familiebedrijf een stap verder en sluit haar deuren volledig. ‘Geluk zit voor ons niet in korting, maar in dingen die ertoe doen – zoals iets goeds doen voor de natuur,’ zegt Hans Geels, algemeen directeur van Dille & Kamille. ‘Onze medewerkers gaan daarom op Green Friday aan de slag voor Staatsbosbeheer op zes verschillende locaties in Nederland. Hier is vanuit het hele bedrijf erg enthousiast op gereageerd.’
Groene inspiratie
Klanten van Dille & Kamille worden op 25 november 2022 geïnspireerd om ook iets groens te doen. In plaats van te gaan winkelen kunnen ze bijvoorbeeld een wandeling maken in de natuur, zelf iets maken voor vogels of zich aanmelden om vrijwilligerswerk te doen bij verschillende landelijke en lokale organsaties. Of het helpt? Geels: ‘Je kan altijd zeggen dat het niet helpt en dat het maar een druppel op de gloeiende plaat is. Wij geloven dat we op deze manier meer bewustwording creëren en zo met zijn allen een steentje kunnen bijdragen.’
Voor meer informatie staat hier.
(PvWK)
Kijk op vrijdag 25 november live mee via Instagram @dilleenkamille om te zien wat de medewerkers van Dille & Kamille doen om de natuur een handje te helpen.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers