Leegloop bij tv-zender FOX

Leegloop bij tv-zender FOX
  • Media
  • 16 dec 2013 @ 09:19
  • 11817 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

Programmadirecteur Peter Lubbers van FOX is vrijdag opgestapt. Hij begon pas drie maanden geleden met zijn functie. Eerder vertrok ook al commercieel directeur Özlen Uncu.

Tegen RTL heeft Lubbers gezegd dat hij vertrekt vanwege 'een verschil in inzicht bij het uitvoeren van het beleid'.

FOX ging in augustus van start met een open kanaal. Donderdag leed FOX, dat met live sportprogramma's kijkers wil trekken, een gevoelige nederlaag. De NOS kreeg de uitzendrechten voor de kwalificatiewedstrijden van het Nederlands elftal voor het EK in 2016 en het WK in 2018. De uitzendrechten voor de eindronden van die toernooien had de NOS al in bezit. 

Afgezien van het mislopen van de voetbalrechten zijn vermoedelijk ook de tegenvallende kijkcijfers van het publieke FOX-kanaal reden voor het vertrek van Lubbers (en Uncu). Recent schoof de zender nog met het uitzendtijdstip van haar sportprogramma (met Toine van Peperstraten en Jan van Halst), maar ook dat mocht niet baten. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken