Drukker Roto Smeets aast op bladen Sanoma

Drukker Roto Smeets aast op bladen Sanoma
  • Media
  • 4 feb 2014 @ 12:37
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Roto Smeets is in de race voor de tijdschriften die uitgeverij Sanoma eind oktober in de etalage zette. De drukkerij zou 31 bladen die te koop staan (waaronder de Playboy, Panorama en Grazia) als een pakket willen kopen van het Finse concern.

Dit melden anonieme bronnen aan De Telegraaf. Roto Smeets-ceo Joost de Haas zou zich zelfs hoogstpersoonlijk met de onderhandelingen bemoeien. 

Opvallend is dat er naast Roto Smeets meerdere drukkerijen interesse zouden hebben getoond in (een deel van) de Sanoma-bladen. Overigens zouden er ook uitgevers in de running zijn voor de overname van een of meerdere titels. 

De interesse van Roto Smeets en haar concurrenten is niet geheel onlogisch. Nu al worden de bewuste bladen voor een deel met de persen van Roto Smeets gedrukt. Acquisitie van tijdschriften betekent gegarandeerde drukorders, terwijl het verdwijnen van de titels juist drukorders gaat kosten. 

Roto Smeets sloot medio vorig jaar al een deal met Sanoma, onder meer over het verlengen van de overeenkomst voor het drukken van Libelle, Margriet en Donald Duck. Deze bladen behoren overigens tot de kerntitels die Sanoma niet wil afstoten. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken