Eerste Quest Memo bij Haagse basisschool geopend
- Media
- 18 mrt 2016 @ 14:35
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - InteractieTijdschriftenCrossmedia
- 18 mrt 2016 @ 14:35
- Redactie Media
Het eerste Quest Memo-speeltoestel van Yalp is in Den Haag in gebruik genomen. Dit digitale speeltoestel stimuleert op vernieuwende wijze bewegend leren. Het is geïnstalleerd op het schoolplein van de basisscholen OBS Houtwijk en CBS De Eshof. De ‘Quest Memo’ wordt in gebruik genomen door de Haagse wethouder Boudewijn Revis en Quest-hoofdredacteur Thomas Hendriks.
Honderden schoolkinderen en alle andere kinderen uit de buurt kunnen het toestel voortaan dagelijks gebruiken.
De Quest Memo van speeltoestelontwikkelaar Yalp uit Goor zit boordevol rekensommen, een alfabetspel en 500 quizvragen van Quest. Het bestaat uit 7 pilaren met een touchscreen. Met één druk op de knop kunnen kinderen kiezen uit speelse en educatieve spellen. Rennend van de ene paal naar de andere moeten zij op zoek naar de juiste antwoorden. De content van de palen wordt regelmatig online ververst.
Bewegend leren
De gemeente Den Haag, met stadsdeel Loosduinen is medefinancier van dit project en omarmt het bewegend leren. Kinderen die veel bewegen pikken de lesstof beter op én onthouden die beter. Karen Weijermans, directeur van OBS Houtwijk: 'Het bevordert de leerprestaties en heeft een goede invloed op de fysieke en sociale ontwikkeling. Daar hechten wij als scholen veel waarde aan. Beide scholen delen een plein en mogen gebruik gaan maken van het speeltoestel. Het is de bedoeling dat leerkrachten met hun leerlingen naar buiten gaan tijdens de reken-of taalles.' De educatieve spellen zijn voor de school een aanvulling op de officiële lesmethode en een leuke oefening.
Populairwetenschappelijk maandblad Quest levert 500 quizvragen. Kan een dier links- of rechtspotig zijn? Kun je oranje worden door het eten van wortels? Kun je aan twee dingen tegelijk denken? Het toestel in Den Haag is de eerste die mede door Quest van content wordt voorzien. Hoofdredacteur Thomas Hendriks: 'Ons streven is lezers van alle leeftijden op een leuke manier wijzer te maken met onze artikelen. In het voortgezet onderwijs wordt Quest al vaak als huiswerk gebruikt. Het blad is toegankelijk en informatief, altijd met een wetenschappelijke onderbouwing. Via de innovatieve Memo van Yalp kunnen we nu ook iets doen voor het primair onderwijs. Ik hoop dat er nog veel van dit soort toestellen wordt geplaatst.'
Gamen en buiten spelen
‘A new way to play’ is de visie van de internationaal actieve speeltoestelontwikkelaar Yalp uit Rijssen. De wereld verandert continu. Kinderen van de huidige generatie zijn gewend aan smartphones, tablets en games. De manier waarop zij buiten spelen is daardoor ook heel anders dan vroeger. Interactieve speeltoestellen als de Yalp Memo combineren de positieve punten van gamen (spanning, levels halen) met de positieve kanten van buiten spelen (actief bewegen, grenzen verleggen en sociale ontwikkeling). Op deze manier wordt een digitale verleiding omgezet naar een kracht.
Over Quest
Quest is al twaalf jaar ongeëvenaard als populairwetenschappelijk maandblad voor jong en oud. Elke uitgave staat vol interessante weetjes en prikkelende vragen en antwoorden over uiteenlopende onderwerpen op het gebied van wetenschap, techniek, psychologie, geschiedenis en natuur. De wetenschappelijke onderbouwing van de artikelen, gecombineerd met de verhalende stijl zorgen ervoor dat je na het lezen van Quest ook werkelijk een stukje wijzer bent geworden. Quest is een van de grootste tijdschriften van Nederland (bereik 1,1 miljoen lezers). Daarnaast verschijnen ook de kwartaalbladen Quest Psychologie en Quest Historie. Een Quest voor nieuwsgierige kinderen (8-14 jaar) is in ontwikkeling.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes