Jarig nieuwsmerk Metro lanceert tagline 'Waar verhalen nieuws maken'

Jarig nieuwsmerk Metro lanceert tagline 'Waar verhalen nieuws maken'
  • Media
  • 17 jun 2024 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CrossmediaMarketingNieuwsmedia

Nieuwsmerk Metro bestaat deze week 25 jaar. Metro viert het 25-jarig bestaan met mooie (jubileum)verhalen, winacties en de lancering van de nieuwe tagline: ‘Waar verhalen nieuws maken’.

Sinds 1999 brengt het nieuwsplatform betrouwbare, prikkelende en rake verhalen, inmiddels volledig online. 

Bij veel reizigers was de papieren krant geliefd als het ultieme vermaak tijdens hun treinrit van huis naar werk. Ook nu, 25 jaar later, pakt menig forens Metro er nog bij, maar dan op hun telefoon. De krant die met gemak in je broekzak past, bedient maandelijks drie miljoen lezers.

Geliefd en relevant nieuwsmerk  
Met het huidige pad dat Metro bewandelt is het merk naar eigen zeggen ook na 25 jaar nog een geliefd en relevant nieuwsmerk. En dat is ook te zien aan de actieve aanwezigheid en groei op sociale media. Metro-hoofdredacteur Amarins de Boer is trots op het 25-jarig bestaan van Metro: 'In een veranderend medialandschap hebben we Metro succesvol en relevant weten te houden. We brengen persoonlijke verhalen, staan dicht bij onze lezer en beantwoorden dagelijks de prangende huiskamervragen achter het nieuws. Vanaf welk bedrag betaal je belasting over je spaargeld, hoe zit het met het medicijntekort en waarom zijn er steeds meer jongeren dakloos?'

De lezers staan centraal
Met de viering van het 25-jarig bestaan lanceert Metro vandaag de nieuwe tagline: ‘Waar verhalen nieuws maken’. De Boer: 'Bij Metro spelen verhalen van lezers een belangrijke rol. Vragen van onze lezers vormen de basis voor onze journalistiek. We gaan in gesprek met lezers en experts. En waar meningen over het dagelijkse nieuws voorheen ruimte kregen op de brievenpagina, ontvangen we nu nog altijd tientallen lezerscolumns per week.'

Jubileumweek

Tijdens de jubileumweek kijkt Metro vooruit, zo belooft het nieuwsmerk. 'Met experts werpt Metro een blik op de toekomst. Hoe ziet de journalistieke wereld er over 10 jaar uit? Daarnaast krijgen Metro-lezers met bijzondere jubileumverhalen een podium. Daarnaast zijn er dagelijks winacties voor de miljoenen lezers, want wie jarig is, trakteert.'

De geschiedenis van Metro
Metro maakte jarenlang deel uit van het onafhankelijke Metro International. Vanaf de tweede helft van het Metro-bestaan hoorde de krant bij Telegraaf Media Groep en nu valt het merk onder Mediahuis, uitgever van onder meer De Telegraaf en NRC. Jelle Leenes was de allereerste hoofdredacteur, Jan Dijkgraaf volgde hem op. Metro staat in het collectief geheugen als de krant waarvoor Theo van Gogh columns schreef. Na de moord op Van Gogh bleef zijn plek in de krant uit eerbied een jaar lang leeg. Later nam Ebru Umar het stokje over.
(PvWK)

Over Mediahuis  
'Mediahuis is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven met sterke merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, Autovisie; regionale dagbladen (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander) en digitale merken Dumpert, Metro, Manners, NSMBL, Famme, Bedrock, WANT, Culy, J/M Ouders, GroupDeal en Speurders. Mediahuis gelooft in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media. De relatie met de klant staat centraal bij iedere strategische keuze. Voor adverteerders is Mediahuis een creatief en strategisch partner; met totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd.'

(bron: Mediahuis)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken