Hoofdredacteur NRC stopt
- Media
- 6 feb 2019 @ 12:47
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 6 feb 2019 @ 12:47
- Lucas Boon
Peter Vandermeersch stopt als hoofdredacteur van NRC. Dit laat de krant zelf weten. Vandermeersch leidde de redactie sinds 2010 en stopt per 1 september. Hij wordt correspondent voor de krant in Frankrijk.
Daarnaast treedt adjunct Marcella Breedeveld terug uit de hoofdredactie. Wel blijft ze net als Vandermeersch verbonden aan de krant.
In een toespraak op de NRC-burelen liet Vandermeersch vanmiddag weten dat het tijd is het stokje over te dragen aan een nieuwe hoofdredacteur. De krant gaat de komende maanden 'in alle rust' op zoek naar een vervanger. Ook spreekt hij over 'een innovatief mediabedrijf, gestoeld op stevige journalistieke waarden en principes, bevolkt door steengoede journalisten, waarmee het op alle terreinen goed gaat.' Lees de volledige afscheidsspeech hier.
Talkshow
De Vlaamse Vandermeersch (57) wist het NRC-merk slim over de bühne te brengen, maar dat kwam hem ook op kritiek te staan. Zo schoof hij voor NRC-begrippen wel erg veel aan bij talkshowtafels, zoals die van DWDD. Daarnaast zou hij bekend staan als 'kosmopoliet met een kort lontje', zo schreef HP De Tijd in 2018.
Onder Vandermeersch' leiding verhuisde de krant van Rotterdam naar Amsterdam, veranderde van eigenaar en ging over van broadsheet- naar tabloidformaat. Ook introduceerde Vandermeersch de NRC Code.
Afbeelding via Michiel Hendryckx.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes