Biografie Lucas Boon (1986) is een bevlogen journalist op het vlak van marketing en lifestyle. Sinds 2016 werkzaam op de burelen van MarketingTribune, waar hij voor zowel print als online schrijft, maar is ook regelmatig 'in het veld' te vinden. Platformmanager Bureaus en Content. Was jurylid voor Epica Awards en Grand Prix Content Marketing. Schreef hiervoor onder meer voor Vice, Partyscene en BNNVara.
Lucas Boon
[Mijn marketing] Frank Pynenburg: ‘De behoefte aan creatieve ideeën blijft altijd bestaan’
Frank Pynenburg (45) is client director bij creatief marketingplatform Genero. Coolblue heeft zowel de binnen- als buitenkant van zijn marketing op orde, stelt Pynenburg. ‘Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als Pieter Zwart een stapje terugdoet, want hij is de belangrijke cultuur- en merkuitdrager.’
Rijkje Jewelry brengt met nieuwe merkfilm ode aan de natuur
Om zijn nieuwe sieradenlijn ‘Ethereal Creatures’ onder de aandacht te brengen, lanceert Rijkje Jewelry een nieuwe online merkfilm genaamd A Moth's Memoire. De film is ontwikkeld door productiemaatschappij Hazazah in Amsterdam.
Nieuw bureau: New Era Consultancy
Alewijn Dekker (links), voorheen managing director bij Code d'Azur en J. Walter Thompson, start samen met Eva Nooitgedagt en Rogier Maessen een nieuw bureau genaamd New Era Consultancy.
Benjamin en Gideon ten Holte leiden RetailTrends Media
De operationele en commerciële leiding van mediabedrijf RetailTrends komt vanaf morgen in handen van resp. Benjamin (28, rechts) en Gideon (26) ten Holte, de zoons van oprichter Marcel ten Holte (57).
Shimano kiest Mr. Fox Agency
Creatief bureau Mr. Fox gaat 'op Europees niveau' aan de slag met de strategie, content en activatie rondom de producten van Shimano, bedrijf in fietsonderdelen.
Team5pm lanceert YouTube-advertisingtak
YouTube-bureau Team5pm lanceert een nieuwe 'gespecialiseerde YouTube-advertisingtak'. Het videoplatform speelt een steeds belangrijkere rol in de marketingmix van merken, aldus het bureau.
Terugblik: Content Marketing Topcase Avond
Het nieuwe Platform Content Marketing organiseerde afgelopen donderdag de eerste Content Marketing Topcase Avond (CMTA), in het OBA Theater Amsterdam. ‘We hebben letterlijk een podium gecreëerd voor markant contentmarketingwerk, omdat het vak dat verdient.’
Alexandra Huizer nieuwe partner New Growth Strategies
New Growth Strategies, het adviesbureau van TBWA\Neboko, verwelkomt Alexandra als nieuwe partner. Ze deed de afgelopen jaren ervaring bij onder meer KFC, Aegon en meest recent Verkade. Vanuit laatstgenoemde werkte ze al vaker samen met New Growth Strategies.
Xavier van Leeuwe director digital marketplaces Mediahuis
Xavier van Leeuwe, nu nog director consumers bij Mediahuis Nederland, wordt per 1 september de nieuwe director digital marketplaces van het mediabedrijf. Hij volgt Paul Verwilt op.
HPB breidt 'corporate PR-activiteiten' uit
HPB (Het PR Bureau) breidt zijn B2B-activiteiten uit, waarbij de nadruk komt te liggen op 'corporate sustainability’. Rianne de Vries (37) krijgt de dagelijkse leiding over de corporate PR-afdeling van HPB.
VIA brengt 'digital audio-handboek' uit
De 'Taskforce digital audio' van branchevereniging VIA lanceert vandaag zijn eerste digital audio-handboek op de Nederlandse markt. Het handboek biedt een overzicht van technische, operationele en commerciële aspecten van de digital audio-industrie.
Future Bosses Lunch dit jaar in Zeewolde
Reclamefestival PHNX FST, van 8 tot 10 juli in Zeewolde, kan rekenen op een uitdijende schare een partners, aldus de organisatie. Branchepartijen VIA en MWG organiseren op deze plek de jaarlijkse Future Bosses Lunch. Ook hebben Orange Lions, DuPho, Dutch Digital Design, IAA Dutch Chapter, Jonge Honden, RA*W en YIM zich aangesloten.
KNB zet 'meerwaarde notaris' centraal in nieuwe campagne
Wie aan de notaris denkt, denkt aan een akte. En dat terwijl het beroep veelzijdiger is dan alleen de juridische kant ervan, vindt de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB). Een nieuwe videocampagne, ontwikkeld door Kaliber, moet dit idee verstevigen.
Gorillas kiest Counter Content
PR- en contentmarketingbureau Counter Content gaat aan de slag voor Gorillas, de van oorsprong Duitse 'flitsbezorger' die naar eigen zeggen binnen tien minuten dagelijkse boodschappen bezorgt. Het bureau uit Zaandam wordt verantwoordelijk voor de communicatie van de start-up in Nederland.
Allianz Direct lanceert ‘Sporthelden van morgen’-campagne
In de nieuwe Europese campagne van online verzekeraar Allianz Direct wordt voormalig professioneel sprinter Usain Bolt uitgedaagd door jong sporttalent. Want natuurlijk, Bolt kan sprinten. Maar kan hij ook tafeltennissen?
Mireille Elberse naar Wenneker Group
Mireille Elberse is gestart als de nieuwe head of clients & partnerships van Wenneker Group. Ze gaat 'de grotere accounts' begeleiden om zodoende 'zoveel mogelijk synergie' binnen de groep te realiseren.
War Child lanceert 'Bang voor monsters'-campagne
Er zijn kinderen die denken dat monsters bestaan, maar er zijn ook kinderen die het zeker weten. Voor hen lanceert War Child in samenwerking met Wunderman Thompson een nieuwe campagne genaamd ‘Bang voor monsters’.
[Mijn marketing] Kim Krauwel: 'SuitSupply is trendsetter in 'Nederland na corona'-reclame'
Kim Krauwel (35) is managing director van digitaal design-bureau Bravoure in Amsterdam. Ze stoort zich aan potentiële opdrachtgevers die veel van haar vragen, maar geen budget willen noemen. En dan toch een ander bureau kiezen. ‘Vertrouwen zou de basis van iedere samenwerking moeten zijn.’
T-Mobile lanceert nieuwe Unlimiteds-campagne
In de nieuwe campagne van T-Mobile, ontwikkeld door TBWA\Neboko, staat het nieuwe abonnement genaamd 'Unlimited & Entertainment' centraal. Hiermee breidt de telecomprovider opnieuw zijn Unlimited (ofwel onbeperkt data)-positionering uit. Bekijk ‘m als eerste op MarketingTribune.
Funda lanceert 'meer in huis'-campagnereeks
Huizenwebsite Funda heeft zijn bezoekers meer te bieden dan alleen woningen. Meer tips, meer tools, meer over wonen dan woningzoekers zich ooit kunnen afvragen zelfs. Dat is de boodschap van de nieuwe campagne van Funda, ontwikkeld door XXS Amsterdam.
[Mijn marketing] Ana Henriques: ‘Ik verwacht een positief hectische zomer’
Ana Henriques (42) is manager branding & campaigns bij touroperator TUI. Door de wisselende reisadviezen moet ze continu haar marketingstrategie aanpassen. ‘Gelukkig vinden we altijd een oplossing om onze klanten op vakantie te sturen.’
Ministerie van VWS: er kan steeds meer
Het is ons gelukt: vanaf zaterdag gaan de meeste deuren weer open. En als we ons allemaal aan de basisregels blijven houden, kan er steeds meer. Dat is de boodschap van de nieuwe coronacampagne van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Wesley Sneijder is nieuwe Koning Toto
Wesley Sneijder volgt Andy van der Meijde op als Koning Toto. In de nieuwe Toto-campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, daagt hij -al hakkend en rappend- Nederlanders uit hem te verslaan.
Lay's lanceert online pop-up-restaurant
Lay's lanceert in samenwerking met Uber Eats een online pop-up-restaurant waar de bezoeker zijn favoriete chips-smaak kan samenstellen en laten thuisbezorgen.
MS Fonds lanceert 'zenuwslopende' campagne
Om meer aandacht te vragen voor Multiple Sclerose (MS) en het kennisniveau rondom de ziekte te verhogen, lanceert het Nationaal MS Fonds in samenwerking met contentmarketingbureau LVB de nieuwe campagne 'Face it: MS is zenuwslopend'.
Analyse: grip op consumentengedrag in tijden van corona
Welke ontwikkelingen zien de grote marktonderzoekbureaus in de coronacrisis? Is de behoefte van marketeers aan inzicht in het gedrag van de consument eigenlijk veranderd? We vroegen DVJ Insights, Nielsen, Ruigrok NetPanel, Validators en Markteffect naar hun ervaringen.
Nieuwe campagne Valdispert moet slaap-categorie wakker schudden
Valdispert brengt een nieuw product genaamd 'natural gummies' op de markt, dat het taboe op de 'sleeping & calming-categorie' moet doorbreken. De begeleidende Europese campagne is ontwikkeld door reclamebureau Epidemie.
Onderzoek: Peter R. de Vries vaakst op televisie
Peter R. de Vries schuift het vaakst aan bij Nederlandse talkshows, gevolgd door Xander van der Wulp, Joost Vullings en Frits Wester. Dit blijkt uit onderzoek van Beslist.nl.
Intergamma kiest voor Dentsu
Intergamma, moederbedrijf van bouwmarktketens Gamma en Karwei, brengt zijn media- en datastrategie, planning en inkoop onder bij mediabureau Dentsu in Amsterdam. Aan de keuze ging een pitch vooraf.
Lipton maakt 'vliegende EK-start' met Robin van Persie
In de EK-campagne van frisdrankmerk Lipton treedt Shaqueel van Persie in de (voetbal)sporen van z’n vader met een imitatie van zijn beroemde 'duikvlucht'-goal op het WK 2014.
Gorillas lanceert 'Faster than you'-campagne
Met een nieuwe outdoorcampagne, ontwikkeld door Herc, wil de van oorsprong Duitse online retailer Gorillas kennismaken met 'het grote publiek' in Nederland. Binnen tien minuten je bestelling thuisbezorgd, zo luidt de boodschap.
Bol.com, Donnie en Frans Duijts lanceren 'Leeuwendans'
De Oranjekoorts is nu ook onder de online retailers toegeslagen. Donnie en Frans Duijts hebben speciaal voor Bol.com hun hit 'Frans Duits' omgetoverd tot 'Leeuwendans (klaar voor de aftrap)'. De begeleidende campagne is ontwikkeld door Dept.
Kruidvat strikt André Hazes voor EK-campagne
Ook Kruidvat springt in op de EK-gekte. Veel is er nog niet bekend, maar duidelijk is dat de winkelketen volkszanger André Hazes zover heeft gekregen een speciaal nummer plus videoclip uit te brengen. Bekijk 'm hier.
[Mijn marketing] Michiel Klein Schiphorst: ‘De consument is kwijt waar G-Star voor staat’
Michiel Klein Schiphorst (43) is eigenaar van reclamebureau Epidemie in Amsterdam. Hij heeft soms het gevoel dat zijn bureau wat te bescheiden is. ‘We zijn niet altijd even zichtbaar. Maar daar gaat dit interview natuurlijk verandering in brengen.’
InShared introduceert 'roze pop' in nieuwe campagne
In de nieuwe tv-campagne van InShared wijst een roze pop autobezitters op de voordelen die de verzekeraar te bieden heeft. De pop heeft karakter, maar is ook aaibaar, aldus verantwoordelijk bureau Fitzroy.
Orangina neemt 'kwalitatief afstand' van concurrent
Orangina (onderdeel van Schweppes) lanceert een nieuwe internationale campagne genaamd 'Upgrade your taste', waarmee het naar eigen zeggen afstand neemt van andere frisdrankmerken. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Mad Avenue in Amsterdam.
Eye Filmmuseum lanceert online content-platform
Film- en kunstmuseum Eye in Amsterdam lanceert een nieuw contentplatform waarop de exposities ook digitaal te beleven zijn. Het platform is ontwikkeld door digitaal design-bureau Bravoure.
Debic: in goede handen
Zuivelmerk Debic (onderdeel van FrieslandCampina) lanceert een nieuwe internationale campagne genaamd 'In good hands'. De campagne is ontwikkeld door GUC Agency.
Lassie komt met 'poké bowl kant-en-klaar'
Lassie brengt een nieuw product op de markt: lekker op smaak gebrachte rijst, waarmee je in een handomdraai een echte poké bowl maakt, aldus het rijstmerk. Reclamebureau Epidemie is verantwoordelijk voor de begeleidende campagne.
Bauhaus lanceert nieuwe campagne: vakmannetje erbij?
Bauhaus lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Vakmannetje erbij?', waarmee de montageservice van de bouwmarktketen onder de aandacht wordt gebracht. Hoog tijd dat de vakman -letterlijk- in het schap komt te staan, vindt Bauhaus.
Klabu kiest voor Gardeners
Sportkledingmerk Klabu heeft Gardeners gekozen als zijn vaste partner voor activaties, PR en influencer marketing. Het Amsterdamse bureau gaat aan de slag met de 'grootschalige zichtbaarheid' van Klabu. Ook komt het merk met een 'limited edition' in samenwerking met Paris Saint-Germain.
- AlgemeenNieuws Belastingdienst wordt niet leuker,...Nieuws Onderzoek: 'Authenticiteit,...Weblog [column] 'Employer branding is geen...Nieuws De 10 marketingtrends voor 2025...Nieuws Elevation Group zet People centraal...Nieuws Onderzoek: 'Morele mismatch reden...
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 45,...Nieuws GLS breidt netwerk Parcel Points uit...Nieuws onderzoek Invoering Ja sticker:...Nieuws [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht...Nieuws De marketingtransfers van week 44,...Nieuws Zzp’er toegesproken door toekomstige...
- BureausNieuws Gouden Zaag 2024 van startNieuws Campagne SheDecides: Haar keuze,...Nieuws “Bij HLO branding agency geloven we...Nieuws Onze Kapel herpositioneert zich als...Nieuws Zwijsen experimenteert op kinderen...Nieuws Women Inc. wil met “Bloed, Zweet en...
- ContentmarketingNieuws Milieuorganisaties lanceren “Op...Weblog [column] Copywriting gaat ook over...Nieuws Verlanglijstje speelt hoofdrol in...Weblog [column] De dealeradvertentie hoeft...Nieuws Albert Heijn lanceert magazine en...Nieuws Extra aandacht RegioBank voor sparen...
- DesignNieuws G-Star en Museum Rembrandthuis...Weblog [column] DDW: 'Met de keuzes die...Nieuws Suite702 creëert kunstige campagne...Nieuws BNO lanceert mission statement AINieuws Nathalie van Sasse van Ysselt is...Nieuws Opvallers lanceert Inpakservice
- Food en RetailNieuws Oot Granola in zee met Yvette van...Nieuws Kruidvat voor tweede keer ABN Amro...Nieuws Taste of Horecava biedt ruimte...Nieuws Nieuwe stek Just Eat Takeaway en...Nieuws Nieuw winkelconcept Bever wil retail...Nieuws Amal Kamar van Greetz: 'Marketing...
- MediaNieuws Radiocampagne tegen btw-verhoging...Nieuws NMO maandoverzicht: Gouden...Nieuws 'GerdaLentenHavertong' is Harper's...Nieuws Weetjesblad Zo Zit Dat viert...Nieuws Schoolmagazine Pauze keert begin...Nieuws Canal+ lanceert campagne ‘Er zijn...
- Online MarketingNieuws Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards...Nieuws Senior Intelligence benadrukt waarde...Nieuws Google lanceert nieuwe functies in...Nieuws [interview] Picnic zet klantdata om...Nieuws ACM waarschuwt jongeren voor...Nieuws LinkedIn krijgt boete vanwege...
- SponsoringNieuws Nationaal Jenevermuseum Schiedam...Nieuws Hema steunt War Child met “limited...Nieuws Trust nieuwe official partner KPN...Nieuws Team Gullit verlengt samenwerking...Nieuws Hisense officiële partner FIFA Club...Nieuws Heineken tot tenminste 2030 Official...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024
- Schoolmagazine Pauze keert begin... 28-10-2024
- Canal+ lanceert campagne ‘Er zijn... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »