Shimano kiest Mr. Fox Agency
- Bureaus
- 30 jun 2021 @ 11:34
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Klanten
- 30 jun 2021 @ 11:34
- Lucas Boon
Creatief bureau Mr. Fox gaat 'op Europees niveau' aan de slag met de strategie, content en activatie rondom de producten van Shimano, bedrijf in fietsonderdelen.
Het van oorsprong Japanse Shimano ontwikkelt fietsonderdelen voor verschillende toepassingen: van sport (wielrennen en gravel riding) tot woon-werkverkeer (stadsfietsen). Na een pitch met verschillende bureaus kwam Mr. Fox als winnaar uit de bus. Het Amsterdamse bureau gaat aan de slag met het ontwikkelen en uitrollen van 'een nieuwe strategische aanpak' voor fietsonderhoud, het creëren van nieuwe content en de uitrol hiervan binnen 'diverse retailkanalen'.
Dynamische retailmarkt
Herman ten Kate, retail concept development bij Shimano Europe, zegt: 'We zochten een strategisch-creatieve partner die de dynamiek van de retailmarkt kent, ons merk begrijpt en denkt en werkt vanuit de shopper journey. Met de strategische en creatieve visie van Mr. Fox kunnen we echt verder groeien.'
Jaap van Oirschot, oprichter en strategy director bij Mr. Fox, vult aan: 'De populariteit van fietsen heeft het afgelopen jaar een extra boost gekregen, zowel voor woon-werkverkeer als sport en ontspanning. Mensen kiezen bewust voor de fiets, waarbij e-bikes gezien worden als het nieuwe normaal. Voor Shimano is het belangrijk om bewustzijn te creëren rondom onderhoud en dit tastbaar te maken in zowel de fysieke als digitale retailomgeving.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management