Shimano kiest Mr. Fox Agency

Shimano kiest Mr. Fox Agency
  • Bureaus
  • 30 jun 2021 @ 11:34
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Klanten

Creatief bureau Mr. Fox gaat 'op Europees niveau' aan de slag met de strategie, content en activatie rondom de producten van Shimano, bedrijf in fietsonderdelen.

Het van oorsprong Japanse Shimano ontwikkelt fietsonderdelen voor verschillende toepassingen: van sport (wielrennen en gravel riding) tot woon-werkverkeer (stadsfietsen). Na een pitch met verschillende bureaus kwam Mr. Fox als winnaar uit de bus. Het Amsterdamse bureau gaat aan de slag met het ontwikkelen en uitrollen van 'een nieuwe strategische aanpak' voor fietsonderhoud, het creëren van nieuwe content en de uitrol hiervan binnen 'diverse retailkanalen'.

Dynamische retailmarkt

Herman ten Kate, retail concept development bij Shimano Europe, zegt: 'We zochten een strategisch-creatieve partner die de dynamiek van de retailmarkt kent, ons merk begrijpt en denkt en werkt vanuit de shopper journey. Met de strategische en creatieve visie van Mr. Fox kunnen we echt verder groeien.'

Jaap van Oirschot, oprichter en strategy director bij Mr. Fox, vult aan: 'De populariteit van fietsen heeft het afgelopen jaar een extra boost gekregen, zowel voor woon-werkverkeer als sport en ontspanning. Mensen kiezen bewust voor de fiets, waarbij e-bikes gezien worden als het nieuwe normaal. Voor Shimano is het belangrijk om bewustzijn te creëren rondom onderhoud en dit tastbaar te maken in zowel de fysieke als digitale retailomgeving.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken