Shimano kiest Mr. Fox Agency
- Bureaus
- 30 jun 2021 @ 11:34
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Klanten
- 30 jun 2021 @ 11:34
- Lucas Boon
Creatief bureau Mr. Fox gaat 'op Europees niveau' aan de slag met de strategie, content en activatie rondom de producten van Shimano, bedrijf in fietsonderdelen.
Het van oorsprong Japanse Shimano ontwikkelt fietsonderdelen voor verschillende toepassingen: van sport (wielrennen en gravel riding) tot woon-werkverkeer (stadsfietsen). Na een pitch met verschillende bureaus kwam Mr. Fox als winnaar uit de bus. Het Amsterdamse bureau gaat aan de slag met het ontwikkelen en uitrollen van 'een nieuwe strategische aanpak' voor fietsonderhoud, het creëren van nieuwe content en de uitrol hiervan binnen 'diverse retailkanalen'.
Dynamische retailmarkt
Herman ten Kate, retail concept development bij Shimano Europe, zegt: 'We zochten een strategisch-creatieve partner die de dynamiek van de retailmarkt kent, ons merk begrijpt en denkt en werkt vanuit de shopper journey. Met de strategische en creatieve visie van Mr. Fox kunnen we echt verder groeien.'
Jaap van Oirschot, oprichter en strategy director bij Mr. Fox, vult aan: 'De populariteit van fietsen heeft het afgelopen jaar een extra boost gekregen, zowel voor woon-werkverkeer als sport en ontspanning. Mensen kiezen bewust voor de fiets, waarbij e-bikes gezien worden als het nieuwe normaal. Voor Shimano is het belangrijk om bewustzijn te creëren rondom onderhoud en dit tastbaar te maken in zowel de fysieke als digitale retailomgeving.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing