Ohra haakt in op AI-hype met nieuwe commercial
- Bureaus
- 3 okt 2023 @ 11:03
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenVirtual Reality
- 3 okt 2023 @ 11:03
- Peter van Woensel Kooy
De verzekeraar staat samen met Joe Public al meer dan een decennia garant voor impactvolle reclamecampagnes. Een jaar na de strategische en bekroonde -gezien de zilveren Effie, San Accent en twee Esprix Awards- switch van 'pechvogels naar stresskippen', is nu de vierde commercial in de reeks gelanceerd.
De hoofdrol is opnieuw weggelegd voor het paniekerige koppel Roos en Matthijs. Dit keer denken ze dat een kwade A.I. chatbot het op ze gemunt heeft.
Geen kunstmatige intelligentie, maar menselijke interactie
Artificial intelligence speelt een steeds grotere rol in ons dagelijks leven. Maar daardoor krijgen we ook steeds vaker te maken met de eindeloze, frustrerende gesprekken met zogenaamd slimme chatbots. Ook Matthijs gaat al direct van het slechtste uit als ze een vraag hebben. Gelukkig kun je bij OHRA alles zelf makkelijk regelen. En als je er zelf niet uitkomt, kun je gewoon contact opnemen met een medewerker voor echt persoonlijk antwoord op al je vragen.
Veel impact, pas ’s avonds op TV
‘We hebben ervoor gekozen om deze keer niet één specifiek product te communiceren, maar een service van OHRA centraal te stellen. Fijn om te zien dat dat met de campagne met Roos en Matthijs ook moeiteloos lukt, want we hebben weer een spraakmakende en impactvolle commercial gemaakt. Omdat we ons bewust zijn dat-ie op jonge kinderen zelfs iets te veel impact kan maken, zenden we alleen na 20.00 uur ’s avonds uit.’ legt Brenda Gerritsen, afzwaaiend manager merk en communicatie, uit.
De campagne is vanaf 3 oktober 2023 live. Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK)
credits
verantwoordelijk bij Ohra: Nynke Nijkamp, Brenda Gerritsen, Leonore van Knippenberg, Twan Cijnssen, Sharon Mos
bureau: Joe Public Take-away Advertising
creatie: Ruben van Dijk, Mats Wilke
strategie: Thecla Schaeffer
account: Jolies van Rijn, Maaike van ‘t Klooster
designer: Jeroen Icks
producer bureau: Merel Groenenboom, Dylan Driessen
productiemaatschappij: Holy Fools
producer: Wikke van der Burg, Koen van der Knaap
regisseur: Jelle de Jonge
production design: Pieter Christiaan
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- boze droom
- Leonore van Knippenberg
- mens
- Brenda Gerritsen
- persoonlijk
- CX
- Ruben van Dijk
- stresskippen
- Twan Cijnssen
- pechvogels
- Ohra
- Sharon Mos
- Thecla Schaeffer
- klant
- Mats Wilke
- campagne
- AI
- Nynke Nijkamp
- Joe Public Take-away Advertising
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tumult rond nieuwe Jaguar-campagne
- Eindejaarscampagne Nationale Postcode Loterij: zingende...
- Sport for Good Team Challenge voor meer employee engagement
- Women Inc. lanceert vervolgcampagne op Bloed, Zweet en Tranen
- Bewustwordingscampagne moet begrip kweken voor post-covid
- [mediabazen] MAGNA GLOBAL: Aschwin de Bruijn
Laatste Nieuws
- Shortlist Gouden Zaag 2024 bekend02-12-2024
- ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne 02-12-2024
- Aidsfonds lanceert de... 29-11-2024
- SZW geeft duidelijkheid over pensioen28-11-2024
- [mediabazen] MAGNA GLOBAL: Aschwin... 26-11-2024
- Tumult rond nieuwe Jaguar-campagne25-11-2024