[Mijn marketing] Kim Krauwel: 'SuitSupply is trendsetter in 'Nederland na corona'-reclame'

[Mijn marketing] Kim Krauwel: 'SuitSupply is trendsetter in 'Nederland na corona'-reclame'
  • Algemeen
  • 7 jun 2021 @ 11:33
  • 21360 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Kim Krauwel (35) is managing director van digitaal design-bureau Bravoure in Amsterdam. Ze stoort zich aan potentiële opdrachtgevers die veel van haar vragen, maar geen budget willen noemen. En dan toch een ander bureau kiezen. ‘Vertrouwen zou de basis van iedere samenwerking moeten zijn.’

Gegroeid

Bij Bravoure zijn we -ondanks corona- blijven geloven in onze expertise en kwaliteit. Door het even stilvallen van de culturele- en eventbranche zijn we juist gegroeid in branches waar we eerder niet werkzaam waren, zoals duurzaamheid, met nieuwe opdrachtgevers als Change Inc en Groendus.

Fietsende kikker

Ik vind het sterk hoe Zeeman zijn visie doorvertaalt in de communicatie: simpel en eenvoudig met echte mensen. Na de trouwjurk en sneakers nu ook 'lucht'. Geniaal. Ook ben ik onder de indruk van VanMoof. Naast dat ze fijne fietsen hebben, vind ik de Rethink the city-campagne, waarmee het merk zich richt op de positieve verandering die fietsen brengen, echt te gek. En dat met een fietsende kikker in een psychedelische wereld.

Trendsetter

Met de verwachting dat straks iedereen zijn of haar eerste prik heeft gehad, is het tijd voor 'The new normal' van SuitSupply. Die campagne is voor mij een trendsetter in 'Nederland na corona', met edgy beelden, zoals we van SuitSupply gewend zijn.

Creatief werk

Bij Bravoure werken we veel samen met de toppers van Natwerk. Net als bij ons draait bij hen alles om de creativiteit en het effect ervan. Het creatief werk is eigen voor een merk, wat vanuit een strategisch kader altijd gericht is op het activeren van de doelgroep. Dat is bij ons niet anders.

Duidelijke visie

Mijn favoriete marketeer is Tamara Oppedijk, marketing director van City ID. Al ruim zes jaar werken we bij Bravoure met haar samen en zij kan als geen ander een merk succesvol lanceren en ze heeft een duidelijke visie en innovatieve aanpak.

Geen budget noemen

Ik kan me ergeren aan potentiële opdrachtgevers die bij de briefing geen budget willen noemen, maar wel veel van je vragen. En dan uiteindelijk toch op prijs de keuze maken voor een ander bureau. Voor mij zou vertrouwen en een gezamenlijke visie de basis moeten zijn. Het beste werk maak je met opdrachtgevers waar je een langdurig, strategisch partnership mee aangaat.

Walhalla voor marketeers

Lowlands is een walhalla voor zowel bezoekers als marketeers en sponsormanagers. Hier kun je als merk op een crossmediale en inhoudelijke manier je boodschap delen met een bereik van ruim 50.000 mensen. Bovendien kijkt het festival goed naar de toegevoegde waarde voor de bezoeker en het eigen merk. Ook werken we vanuit Bravoure al een paar jaar samen met Awakenings en Amsterdam Dance Event, waarbij de focus ligt op digital first en year round management. De live streaming- en on demand-platformen zijn een opmaat naar een nieuwe hybride festivalervaring.

Prettige stem

Ik luister graag naar de podcast Vallen & Opstaan. De host Vincent Reinders heeft een prettige stem en laat zijn gasten hun verhaal doen zonder er zelf teveel doorheen te praten. Mooi dat hij zowel bekende als minder bekende ondernemers te gast heeft. Dat laat zien dat iedereen succesvol kan worden door zijn of haar eigen pad en dromen te volgen.

Digitale transformatie

De NOS is mijn favoriete mediamerk. Zij hebben een paar jaar terug een duidelijke digitale transformatie gestart waarin online centraal staat. Met een duidelijke mobile first-aanpak brengen ze nieuws real time en on demand. NOS op 3 is een geweldig voorbeeld van platform-specifieke content die naadloos aansluit bij de nieuwsbehoefte van de doelgroep.

Meer focus

Laatst zei iemand dat we bij Bravoure onze schat begraven. We etaleren onze successen niet echt en brengen ons werk te weinig onder de aandacht. Focus voor dit jaar is dus meer zichtbaarheid van ons bureau.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken