Funda lanceert 'meer in huis'-campagnereeks

Funda lanceert 'meer in huis'-campagnereeks
  • Bureaus
  • 4 jun 2021 @ 08:13
  • 57201 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Huizenwebsite Funda heeft zijn bezoekers meer te bieden dan alleen woningen. Meer tips, meer tools, meer over wonen dan woningzoekers zich ooit kunnen afvragen zelfs. Dat is de boodschap van de nieuwe campagne van Funda, ontwikkeld door XXS Amsterdam.

XXS, onderdeel van Candid, ontwikkelde een 'overkoepelend campagneconcept' dat moet aansluiten op de behoefte van de Funda-doelgroep. De woningzoeker zit volgens Funda vol met vragen wensen, ideeën en overwegingen en deze zijn dan ook het uitgangspunt van de komende campagnes, waarin steeds een ander product of functionaliteit van Funda centraal staat.

De eerste campagne genaamd ‘Meer over de buurt’ (zie onder) draait om de buurtinformatie die Funda sinds kort deelt met woningzoekers. Hoe lang staan huizen gemiddeld te koop en wat is de gemiddelde vraagprijs? Is er een school, kinderopvang of bushalte om de hoek? En wat is de gemiddelde leeftijd in de buurt? Funda geeft antwoord op dergelijke vragen.

Grote stap

Evelien Oosterveld, strategy director van XXS Amsterdam, zegt: 'Een huis kopen is geen dagelijkse kost. Veel mensen weten niet zo goed waar ze rekening mee moeten houden om het huis te vinden dat perfect bij hen past. Dan helpt het als er een partij is die kwaliteit, betrouwbaarheid en hulp biedt bij deze grote stap in je leven. We zijn er trots op dat we de campagnereeks mogen presenteren. Hiermee bevestigt Funda zijn mentale marktleiderschap als platform waar consumenten de zekerheid hebben dat ze vinden wat ze zoeken.'

Quintin Schevernels, CEO van Funda, vult aan: 'Om ervoor te zorgen dat we onze gebruikers echt helpen, willen we hen natuurlijk voorzien van alle relevante informatie. XXS Amsterdam heeft laten zien dat ze onze doelgroep en onze ambitie begrijpen en ook kunnen doorvertalen naar een sterk campagneconcept.'

De eerste campagne wordt uitgerold in outdoor, online video en social media. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken