[Mijn marketing] Frank Pynenburg: ‘De behoefte aan creatieve ideeën blijft altijd bestaan’
- Algemeen
- 1 jul 2021 @ 13:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 1 jul 2021 @ 13:56
- Lucas Boon
Frank Pynenburg (45) is client director bij creatief marketingplatform Genero. Coolblue heeft zowel de binnen- als buitenkant van zijn marketing op orde, stelt Pynenburg. ‘Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als Pieter Zwart een stapje terugdoet, want hij is de belangrijke cultuur- en merkuitdrager.’
Nieuwe realiteit
De coronapandemie heeft mij vooral geleerd dat het leven doorgaat. We zijn met z'n allen veel beter in staat om ons aan te passen aan een nieuwe realiteit dan we willen of durven denken. Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Cultuuruitdrager
Van Coolblue krijg ik echt een glimlach op m'n gezicht. En niet alleen als er weer een pakketje wordt bezorgd. Ik vind dat Coolblue zowel de binnen- als buitenkant van hun marketing op orde heeft. Buiten winnen, is binnen beginnen. Ik ben als buitenstaander wel heel benieuwd wat er gebeurt als Pieter Zwart (oprichter, red.) een stapje terugdoet, want hij is de belangrijke cultuur- en merkuitdrager.
Slimme oplossing
Ik vind What3words niet alleen een superslimme oplossing voor een wereldwijd locatieprobleem, maar ook qua communicatie doet het geocodesysteem leuke dingen en zoekt het interessante samenwerkingsvormen op. Het merk heeft overal ter wereld vlakken van drie vierkante meter een bijzondere combinatie van drie worden gegeven. Ideaal voor als straatnamen ontbreken of als een adres verschillende ingangen heeft.
Authentieke reclame
Bij bureaus maak ik onderscheid in de what en how. Ik ben fan van bureaus die authentieke reclame maken gebaseerd op differentiërende en relevante creatieve ideeën. Ook ben ik gecharmeerd van disruptors zoals platform HelloMaas, waar je een viruteel team van specialisten kunt samenstellen. De behoefte aan creatieve ideeën blijft. Uiteindelijk zal de 'how' van samenwerkingen veranderen, daarvan ben ik overtuigd.
Team
Ik heb jarenlang aan klantzijde gewerkt en weet dat succes altijd het resultaat van een team is. Dat kun je niet ophangen aan één persoon. Marketeers die goed zijn in stakeholdermanagement en ook de interne organisatie meekrijgen voor goede ideeën, daar werk ik graag mee samen.
Tot het uiterste
De bpm's van dj Tiësto's Clublife zorgen er al jaren voor dat ik mezelf tijdens het sporten tot het uiterste weet te brengen.
Nog steeds relevant
Mijn favoriete mediamerk is The Economist. Gaaf om te zien dat zo'n instituut uit 1843 zich ondertussen helemaal heeft aangepast aan de digitale mogelijkheden van deze tijd en nog steeds relevant is.
Gat in de markt
Ik hoop de komende tijd Genero beter bekend te maken in de Benelux. De propositie van sneller en efficiënter content produceren is een gat in de markt. Ik wil de markt in dat groter maken.
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers