[Mijn marketing] Frank Pynenburg: ‘De behoefte aan creatieve ideeën blijft altijd bestaan’

[Mijn marketing] Frank Pynenburg: ‘De behoefte aan creatieve ideeën blijft altijd bestaan’
  • Algemeen
  • 1 jul 2021 @ 13:56
  • 53848 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Frank Pynenburg (45) is client director bij creatief marketingplatform Genero. Coolblue heeft zowel de binnen- als buitenkant van zijn marketing op orde, stelt Pynenburg. ‘Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als Pieter Zwart een stapje terugdoet, want hij is de belangrijke cultuur- en merkuitdrager.’

Nieuwe realiteit

De coronapandemie heeft mij vooral geleerd dat het leven doorgaat. We zijn met z'n allen veel beter in staat om ons aan te passen aan een nieuwe realiteit dan we willen of durven denken. Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.

Cultuuruitdrager

Van Coolblue krijg ik echt een glimlach op m'n gezicht. En niet alleen als er weer een pakketje wordt bezorgd. Ik vind dat Coolblue zowel de binnen- als buitenkant van hun marketing op orde heeft. Buiten winnen, is binnen beginnen. Ik ben als buitenstaander wel heel benieuwd wat er gebeurt als Pieter Zwart (oprichter, red.) een stapje terugdoet, want hij is de belangrijke cultuur- en merkuitdrager.

Slimme oplossing

Ik vind What3words niet alleen een superslimme oplossing voor een wereldwijd locatieprobleem, maar ook qua communicatie doet het geocodesysteem leuke dingen en zoekt het interessante samenwerkingsvormen op. Het merk heeft overal ter wereld vlakken van drie vierkante meter een bijzondere combinatie van drie worden gegeven. Ideaal voor als straatnamen ontbreken of als een adres verschillende ingangen heeft.

Authentieke reclame

Bij bureaus maak ik onderscheid in de what en how. Ik ben fan van bureaus die authentieke reclame maken gebaseerd op differentiërende en relevante creatieve ideeën. Ook ben ik gecharmeerd van disruptors zoals platform HelloMaas, waar je een viruteel team van specialisten kunt samenstellen. De behoefte aan creatieve ideeën blijft. Uiteindelijk zal de 'how' van samenwerkingen veranderen, daarvan ben ik overtuigd.

Team

Ik heb jarenlang aan klantzijde gewerkt en weet dat succes altijd het resultaat van een team is. Dat kun je niet ophangen aan één persoon. Marketeers die goed zijn in stakeholdermanagement en ook de interne organisatie meekrijgen voor goede ideeën, daar werk ik graag mee samen.

Tot het uiterste

De bpm's van dj Tiësto's Clublife zorgen er al jaren voor dat ik mezelf tijdens het sporten tot het uiterste weet te brengen.

Nog steeds relevant

Mijn favoriete mediamerk is The Economist. Gaaf om te zien dat zo'n instituut uit 1843 zich ondertussen helemaal heeft aangepast aan de digitale mogelijkheden van deze tijd en nog steeds relevant is.

Gat in de markt

Ik hoop de komende tijd Genero beter bekend te maken in de Benelux. De propositie van sneller en efficiënter content produceren is een gat in de markt. Ik wil de markt in dat groter maken.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken