Rijkje Jewelry brengt met nieuwe merkfilm ode aan de natuur

Rijkje Jewelry brengt met nieuwe merkfilm ode aan de natuur
  • Content
  • 1 jul 2021 @ 10:19
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Om zijn nieuwe sieradenlijn ‘Ethereal Creatures’ onder de aandacht te brengen, lanceert Rijkje Jewelry een nieuwe online merkfilm genaamd A Moth's Memoire. De film is ontwikkeld door productiemaatschappij Hazazah in Amsterdam.

Doel van de lijn en film is om aandacht te vragen voor 'de dierenwereld', waarbij een deel van de opbrengst naar stichting The Pollinators gaat, om bijen te helpen.

Een knalblauwe mandrilaap als oorbel, een gifgroene doodshoofdvlinder als ketting, een brandweerrode slang als ring: de nieuwe lijn van Rijkje Jewelry, van de hand van ontwerper Rijkje Vermeulen, is naar eigen zeggen een ode aan de natuur en het dierenrijk. Vermeulen gebruikte oude encyclopedieën en schilderijen uit het Rijksmuseum ter inspiratie om de dieren te decoreren.

Hazazah ontwikkelde een film (1 minuut) over het korte, maar intense leven van een nachtvlinder. David-Jan Bronsgeest (regisseur) zegt: 'Het leven van de vlinder flitst als het ware aan hem en daarmee de kijker voorbij, voordat 'ie rust vindt in het ultieme licht. Het is een uitvergroting van Rijkje's ode aan het dierenrijk. Meer specifiek neem ik de kijker mee in een wereld waar ruimte is om je als mens anders, dierlijk te gedragen en zelfs te transformeren. Ik wil met deze film de kijker vooral confronteren met zijn of haar eigen dierlijke instincten.'

Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken